سلول های بنیادی پالپ دندان و سلول های بنیادی مزانشیمی کیست پری آپیکال انسانی در بازسازی بافت استخوان: مقایسه بیان ژن بازال و استئوژنیک تمایز یافته رده سلول بنیادی مزانشیمی تازه کشف شده

تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 07 مهر 1394 | امتیاز: Article Rating

بازسازی استخوان زمینه جالب تحقیقات زیست پزشکی است. هدف مطالعات اخیر به منظور دست یابی به بازسازی استخوان با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی (MSCs) گرفته شده از مناطق در دسترس تر می باشد: بافت های دهان و دندان به طور گسترده به عنوان منابع غنی از MSCs در دسترس بررسی شده اند. سلول های بنیادی پالپ دندان (DPSCs) و سلول های بنیادی مزانشیمی کیست های پری آپیکال انسانی (hPCy-MSCs) نسل جدید از MSCs را نشان دادند. هدف از این مطالعه مقایسه بیان ژن این دو نوع سلول جدید برای روشن نمودن مزایای استفاده از آنها در بازسازی استخوان می باشد. جمع آوری، کشت و تمایز سلول های جدا شده پالپ دندان و همچنین از بافت کیستیک پری آپیکال همان طور که در گزارشات گذشته منتشر شده، انجام گرفته است. آنالیز qRT-PCR بر روی ژن های استئوژنیک در سلول های تمایز نیافته و استئوژنیک تمایز یافته DPSC و رده hPCy-MSC انجام شد. داده های RT-PCR پیشنهاد می کنند که هم DPSCs و هم hPCy-MSCs کشت داده شده در محیط استئوژنیک توانایی تمایز به سمت سلول های شبه استئوبلاست/ادنتوبلاست را دارند: با این حال، برخی تفاوت ها نشان می دهند که به نظر می رسد DPSCs بیشتر به سمت دنتیوژنز، درحالی که به نظر می رسد hPCy-MSCs بیشتر به سمت استئوژنز می رود.

J Biol Regul Homeost Agents. 2015 Jul-Sep;29(3):713-718.

DENTAL PULP STEM CELLS AND HUMAN PERIAPICAL CYST MESENCHYMAL STEM CELLS IN BONE TISSUE REGENERATION: COMPARISON OF BASAL AND OSTEOGENIC DIFFERENTIATED GENE EXPRESSION OF A NEWLY DISCOVERED MESENCHYMAL STEM CELL LINEAGE.

Abstract

PMID: 26403412
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آرشیو سالانه
آرشیو سالانه
نظرات خوانندگان
نظرات خوانندگان