تاریخ انتشار: دوشنبه 26 تیر 1391
28 هزار نمونه در بانك خون خصوصی بند ناف رویان ذخیره شده است

  28 هزار نمونه در بانك خون خصوصی بند ناف رویان ذخیره شده است

مدیر عامل شركت بن یاخته های رویان گفت: 28 هزار نمونه در بانك خون خصوصی بند ناف رویان ذخیره شده است .

امتیاز: Article Rating

به گزارش جهاد دانشگاهی ،مرتضی ضرابی در سمینار یك روزه 'ذخیره خون بند ناف پشتوانه سلامت خانواده' در سنندج افزود :در حال حاضر شركت بن یاخته های رویان در20 استان كشور دارای نمایندگی است كه 28 هزار نمونه در بانك خون خصوصی بند ناف رویان ذخیره شده است.

وی با بیان اینكه تعداد نمونه خون های ذخیره شده در بانك خون عمومی را 7 هزار نمونه است خاطر نشان كرد : افزایش تعداد نمونه های ذخیره شده در بانك خون عمومی نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه است .

مدیرعامل شركت بن یاخته های رویان با اشاره به اینكه كردستان در زمینه ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون بند ناف از استانهایی كه افتتاح نمایندگی در آنها زودتر صورت گرفته فاصله دارد گفت :خوشبختانه این استان در مقایسه با استانهای غربی كه شرایط اجتماعی و اقتصادی به نسبت یكسانی دارند، شرایط مطلوب تری دارد.

وی ادامه داد: مركز بن یاخته های رویان و ذخیره سازی خون بند ناف زمینه را برای استفاده جامعه پزشكی از آخرین دستاوردهای استان مهیا می كند.

ضرابی برگزاری سمینارهای مختلف در رابطه با خون بند ناف و تشریح فواید آن به منظور فراهم كردن فرصت های لازم اطلاع رسانی به عامه مردم و تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه های همكاری با دستگاه های مختلف را یك ضرورت دانست.

وی بیشترین كاربرد درمانی سلول های بنیادی خونساز خون بند ناف را در بیماری هایی خونی دانست و افزود: پیوند خون ناف در بیماران مبتلاء به كم خونی مادرزادی و انواع سرطان خون، تالاسمی، فلج مغزی، دیابت و اختلالات كبدی انجام می شود.

مدیرعامل شركت بن یاخته های رویان، با اشاره به بالا بودن میزان بیماران نیازمند به سلول های بنیادین رویان افزود: در سال های آتی سلول بندناف كودكان فلج مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی سلولهای بنیادی خون بند ناف را محدود خواند و اضافه كرد : در مواردی كه خون بند ناف زیاد باشد می توان خون استحصال شده را در دو كیسه مجزا فریز كرد و در صورت نیاز در دو نوبت و یا در دو بیمار مورد استفاده قرار داد.

مرتضی ضزابی یكی از ویژگی های مهم خون بند ناف را قابل درمان برای بیماران با اختلاف تطابق ژنتیكی دانست.

وی خاطرنشان كرد: تقویت بانك های خون بند ناف به عنوان یك راهبرد مهم در ارتقاء سلامت جامعه باید توسط متولیان امر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شركت بن یاخته های رویان در پایان یادآور شد: وجود ده ها بانك ذخیره سازی سلولهای بنیادی خون در دنیا و انجام بیش از 12 هزار پیوند در بانك های عضو شبكه جهانی همكاری كشور های مختلف در بكارگیری فناوری ذخیره سلولهای بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماریهای بدخیم است .

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 02 مرداد,1391

حامد

گر سبر کنید ز غوره حلوا سازید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه