تاریخ انتشار: شنبه 23 آذر 1398
CAR T cell  درمانی موثر برای بیماران مبتلا به لنفومای سلولی مانتل

  CAR T cell درمانی موثر برای بیماران مبتلا به لنفومای سلولی مانتل

یک پیگیری یک ساله بوسیله محققین مرکز سرطان MD اندرسون در دانشگاه تگزاس نشان داده است که اغلب بیماران مبتلا به لنفومای سلولی مانتل که به درمان های استاندارد پیشین مقاوم هستند ممکن است از مزایای CAR T cell درمانی بهره مند گردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نتایج این مطالعه جدید که در 61مین نشست سالیانه انجمن خون شناسی در اورلاندو آمریکا ارائه شده است که نشان داد که در فاز دو این مطالعه 93 درصد بیماران به CAR T cell  درمانی پاسخ داده اند و این در حالی است که 67 درصد آن ها موفق به بهبودی کامل شده اند. 43 درصد از 28 بیمار اولی که متحمل این درمان شدند هنوز هم بعد از دو سال به طور کامل در سلامت به سر می برند. این مطالعه که آن را ZUMA-2 نامیده اند یک مطالعه CAR T cell  درمانی در فاز دو برای ارزیابی کارایی و ایمنی این رویکرد درمانی برای لنفومای سلول مانتل بوده است.

در CAR T cell  درمانی، سلول های T از طریق فرایندی به نام لوکوفرزیز جداسازی شده و به صورت ژنتیکی برای داشتن مولکول های CAR که به سلول های T در حمله کردن به سلول های سرطانی کمک می کنند، مهندسی می شوند. در ادامه این سلول های T مهندسی شده مجددا به بیمار تزریق می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه