مصاحبه

نکات بسیار مهم سلول درمانی بیماری های پوست و مو
مشاور رییس جمهور در امور توسعه فناوري‌هاي سلامت
مشاور رییس جمهور در امور توسعه فناوري‌هاي سلامت گفت: یکی دیگر از كاربردهای سلولهاي فيبروبلاست در درمان اولسر پاي بيماران مبتلا به ديابت مي باشد كه در مركز تحقيقات پوست در حال انجام است.
ﺳﻪشنبه، 02 اردیبهشت 1393 - 09:23
جلوگیری از مرگ جنین با تنظیم RH خون
دانشیار ایمونولوژی دانشکده پیراپزشکی شیراز
معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی شیراز گفت: با از بین بردن ناهماهنگی بین RH مادر و جنین، احتمال بروز مشکلاتی که باعث مرگ جنین بعدی می شوند از بین می رود.
دوشنبه، 01 اردیبهشت 1393 - 10:00
بررسی میکرو RNA ها جدیدترین راه تشخیص انواع سرطان
عضو دانشکده پیراپزشکی شیراز
عضو دانشکده پیراپزشکی شیراز از مطالعه بر روی میکرو RNA ها برای تشخیص بیماری های بدخیم خبر داد و گفت: هرعاملی که باعث شود بیان میکرو RNA ها دچار اختلال شود، سبب تاثیرگذاری در هدف آن ها می شود.
یکشنبه، 31 فروردین 1393 - 09:40
 تشخیص 70 درصد بیماری ها توسط آزمایشگاه انجام می گیرد
عضو هیات مدیره انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی
دکتر هاشمی مدنی، با تاکید بر اینکه بر اساس مقاله های علمی معتبر منتشر شده، تشخیص 70 درصد بیماری ها توسط آزمایشگاه انجام می گیرد گفت: باید توجه داشت در 50 سال گذشته فرآیند به این شکل نبوده است.در گذشته اکثرا پزشک در رابطه با تشخیص بیماری ها تصمیم می گرفت اما امروز آزمایشگاه نقش بسیار کلیدی در تشخیص بیماری ها دارد.این نشانگر اهمیت آزمایشگاه های تشخیصی در سراسر دنیا است.
شنبه، 30 فروردین 1393 - 12:00
مسائل اخلاقی جنبه های مختلف استفاده از سلول های بنیادی را بدانیم
استاد حقوق عمومی و فلسفه حقوق دانشگاه شهید بهشتی
دکتر محمد راسخ، استاد حقوق عمومی و فلسفه حقوق دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست گروه حقوق و اخلاق زیستی پژوهشگاه ابن‌سینا در گفت و گو با خبرنگار "بنیان" به بررسی جنبه های مختلف استفاده از سلول های بنیادی که از منابع مختلف به دست می آیند در شرایط مختلف پرداخت.
چهارشنبه، 27 فروردین 1393 - 08:30
سلول های بنیادی پالپ دندان شیری قدرت نوسازی دندان ها را دارد
استادیار دانشکده پزشکی اصفهان
سلول های بنیادی پالپ دندان قدرت نوسازی دندان ها را دارد و در آینده بانک ذخیره سلول های بنیادی پالپ دندان شیری که از سوی مرکز ترابی نژاد اصفهان در حال پیگیری است راه اندازی خواهد شد.
یکشنبه، 24 فروردین 1393 - 10:40
راه طولانی برای سلول درمانی بیماری های کبدی در پیش داریم
فوق تخصص گوارش و کبد بیمارستان شریعتی
متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه در طول 10 الی 15 سال اخیر امیدهایی مبنی بر درمان بیماری های کبدی توسط سلول های بنیادی ایجاد شده است گفت: تقریبا 10 الی 15 سال پیش مشاهده شد هنگامی که آسیب کبدی ایجاد می شود، سلول های مغز استخوان به محل آسیب کبدی کمک می کنند تا کبد ترمیم شود.
چهارشنبه، 20 فروردین 1393 - 09:14
تلاش محققان داخلی برای درمان دیابت به کمک سلول های بنیادی خون بندناف
کارشناس آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشگاه جندی شاپور
صادق صارمی کارشناس ارشد مهندسی ژنتیک از کشور هندوستان و کارشناس ارشد در آزمایشگاه دانشگاه جندی شاپور در گفت و گویی فعالیت های این مرکز در زمینه استفاده از سلول های بنیادی در درمان انواع بیماری ها را بیان کرد.
ﺳﻪشنبه، 19 فروردین 1393 - 09:00
سلول های بنیادی بافت رحم قابلیت درمانی چشمگیری دارند
مدیر گروه مهندسی بافت دانشکده فناوری های نوین پزشکی
محقق برجسته سلول های بنیادی با اشاره به اینکه سلول های بنیادی آندومتریال سلول های بنیادی جدیدی هستند که از رحم خانم ها گرفته می شوند گفت:این نوع از سلول های بنیادی قابلیت تمایز به تمام انواع سلول های بدن را دارند.
دوشنبه، 18 فروردین 1393 - 09:00
 درمان بیماری های مزمن قرنیه با تزریق سرم خون بند ناف
فوق تخصص بیماری های سطح چشم
فوق تخصص بیماری های سطح چشم با تاکید بر اینکه علاوه بر سرم خون بند ناف از سرم خون فرد بیمار هم برای درمان بیماری های چشمی استفاده می شود گفت: موارد کاربرد خون بند ناف علاوه بر موارد ذکر شده شامل دو مورد اصلی زخم های مزمن قرنیه و خشکی چشم نیز هست.
ﺳﻪشنبه، 05 فروردین 1393 - 10:00
طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران دیستروفی عضلانی آغاز می شود
متخصص مغز و اعصاب
متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات از آغاز طرح تزریق سلول های بنیادی به بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی خبر داد و افزود: این طرح از اوایل سال 93 و با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی آغاز خواهد شد.
یکشنبه، 03 فروردین 1393 - 10:00
بازسازی بافت سینه به کمک سلول های بنیادی بافت چربی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از بازسازی بافت سینه به کمک سلول های بنیادی بافت چربی خبر داد و گفت: خانم هایی که به دلیل سرطان، پستان آنها به طور کامل برداشته شده است می توانند به کمک سلول های بنیادی بافت چربی این عضو را مجددا بازسازی کنند.
ﺳﻪشنبه، 27 اسفند 1392 - 08:08
ساخت پروتئین های نوترکیب برای بیمارانی که نقص ترشح پروتئین دارند
داروساز فعال در پژوهشگاه رویان اصفهان
یک عضور ﻣﺮﻛﺰ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﻠﻮﻟﻰ ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺎﻩ ﺭﻭﻳﺎﻥ با اشاره به اینکه داروهای نو ترکیب داروهایی هستند که با تکنولوژی DNA نو ترکیب می شوند توضیح داد: باید ساختار ژنتیک DNA را به صورتی تغییر داد که پروتئین مورد نظر را تولید کند.
شنبه، 24 اسفند 1392 - 09:00
محققان ایرانی موفق به ساخت غضروف از چربی شکم توسط القاگر الکتریکی شدند
مسئول کارگروه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
استاد گروه تشریحی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از دستیابی غضروف طبیعی بدن و امیدواری برای پیوند غضروف به دست آمده از سلول های بنیادی بالغ روی زانوی بیماران خبر داد.
ﺳﻪشنبه، 20 اسفند 1392 - 10:00
ذخیره سازی بافت تخمدان و تخمک در زنان مبتلا به سرطان راهی برای حفظ توان تولید مثل
کارشناس بانک تخمدان انسانی پژوهشگاه رویان
کارشناس بانک تخمدان انسانی پژوهشگاه رویان بهترین گزینه جهت حفظ باروری دختران نابالغ و یا مجرد مبتلا به سرطان را ، انجماد بافت تخمدان عنوان کرد.
یکشنبه، 18 اسفند 1392 - 08:44
صفحه 11 از 27ابتدا   قبلی   6  7  8  9  10  [11]  12  13  14  15  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه