مصاحبه

 مشکلات غدد منجر به کوتاهی قد کودکان می شود
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان:
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: کم‌کاری تیروئید و مشکلات غدد از علل عمده تاخیر رشد استخوان کودکان بوده و بر قد آنها تاثیر دارد.
شنبه، 07 دی 1392 - 08:30
لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها نقش بسزایی دارد
رییس هشتمین همایش انجمن لیزر پزشکی ایران :
دکتر رضا فکر آزاد گفت: بسیاری تا نام لیزر را می شنوند ، حوزه زیبایی برایشان تداعی می شود در حالی که کاربرد لیزر در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها مانند سرطان بیماری های چشم ، پوست ، جراحی ها و فتو دینامیک تراپی و فیزیوتراپی به وضوح مشاهده شده است .
چهارشنبه، 04 دی 1392 - 14:20
خون قاعدگی، جدیدترین منبع سلول های بنیادی است
عضو هیات علمی پژوهشگاه این سینا
عضو هیات علمی پژوهشگاه این سینا از احتمال امکان گرفتن سلول های بنیادی از خون قاعدگی خبر داد.
یکشنبه، 01 دی 1392 - 09:00
موفقیت محققان ایرانی در ترمیم لثه،پوست و غضروف با سلول درمانی
رئیس بانك سلولي ایران
رئیس بانك سلولي ایران از ترمیم لثه،پوست و غضروف با سلول درمانی خبرداد و گفت: نتایج تحقیقات تا کنون بسیار امیدوار کننده بوده و در صددیم پس از کسب مجوز اخلاقی ، فاز تحقیقاتی بر روی انسان آغاز شود تا با محصولات داخلی و با هزینه ای پائین تر به درمان بیماران بپردازیم.
ﺳﻪشنبه، 26 آذر 1392 - 08:30
اخلاقی زیستی استفاده از رحم جایگزین را جایز می داند؟
رئیس پژوهشگاه ابن سینا
دکتر محمدمهدی آخوندی با اشاره به اینکه بشر در زمینه مباحث زیستی به شدت پیش می رود گفت: این پیشرفت هایی که انجام می شود الزاما پیشرفت در سلامت و سعادت و پیروزی بشر نیست و ممکن است این دستاوردها به نفع بشر نباشد.
یکشنبه، 24 آذر 1392 - 21:26
سلول درمانی ویتیلیگو نتایج مثبت و امیدوارکننده ای دارد
یک فوق تخصص پوست
یک فوق تخصص پوست گفت: بیش از 60 درصد بیماران مبتلا به ویتیلیگو از درمان به کمک سلول های بنیادی نتیجه مثبت گرفته اند و استفاده از سلول‌های ملانوسيت در درمان ويتيليگو ، از حالت پژوهشی خارج شده و به صورت درمانی درآمده است.
شنبه، 23 آذر 1392 - 08:50
استرس علائم پسوریازیس را افزایش می دهد
یک متخصص پوست
یک متخصص پوست گفت: پسوریازیس معمولا در دهه دوم زندگی شروع می شود که درمان سریع ندارد و تنها با دارو می توان آن را کنترل کرد . تشدید علائم آن با استرس رابطه مستقیم دارد از این رو بهتر است مبتلایان به این بیماری شرایط روحی و روانی سالم و مطلوبی داشته باشند.
چهارشنبه، 20 آذر 1392 - 08:43
افق های روشن استفاده از سلول درمانی در درمان تومورهای سر و گردن
رئیس مرکز تحقیقات سرطان با اشاره به اینکه فرضیه استفاده از سلول درمانی دستیابی به سلول هایی است که در مرحله جنینی بنیان گذار یا سازنده اعضا بوده اند گفت:کاربرد این سلول ها در بازسازی مناطق تخریب شده، حذف شده یا برداشته شده به علت درمان های دیگر است.
ﺳﻪشنبه، 19 آذر 1392 - 09:30
عدم تشخیص به موقع سرطان پستان غدد لنفاوی را مبتلا می کند
معاون مرکز انستیتو کانسر ایران
معاون مرکز انستیتو کانسر ایران با بیان اینکه درصد بالایی از بیماران مبتلا به سرطان پستان با غده لنفاوی زیر بغل مثبت مراجعه می کنند گفت: مسلما وقتی با غده لنفاوی مثبت در یک بانو مواجه می شویم اولین فکری که می کنیم این است که منشا این غده پستان است.
دوشنبه، 18 آذر 1392 - 09:00
آفت های دهانی مکرر می تواند از علائم بیماری بهجت باشد
فوق تخصص پوست
یک فوق تخصص پوست در خصوص باردار شدن افراد مبتلا به بیماری بهجت گفت: اغلب زنان به نوع خفيف این بيماری مبتلا می شوند اگر تحت درمان باداروهای سركوب‌كننده ايمنی نیستند می توانند باردار شوند در غیر این صورت بارداری برای آنها خطرناک است.
یکشنبه، 17 آذر 1392 - 09:30
دستکاری ژنتیکی برای کنترل سرطان سینه در مرحله تحقیقاتی است
رئیس بخش جراحی سرطان بیمارستان امام خمینی‌(ره)
رئیس بخش جراحی سرطان بیمارستان امام خمینی‌(ره) گفت: چنانچه بیماری که در مرحله 1 سرطان پستان است و مایل به برداشتن سینه اش باشد ،سینه اش برداشته شود احتمال عود سرطان هم در آینده کم تر است.اما حتی می توان در مراحل 3 و 4 سرطان پستان، سینه بیمار را بعد از شیمی درمانی های مناسب قبل از عمل، چنانچه پاسخگو باشد و تومور کوچک شود حفظ کرد.
شنبه، 16 آذر 1392 - 12:15
سلول های بنیادی به کابوس سوختگی پایان داده اند
یک متخصص پوست و زیبایی
یک متخصص پوست و زیبایی گفت: از سلول های بنیادی برای درمان سوختگی های نوع ۲ و3 استفاده می شود که به شکل عمومی درآمده و به کابوس سوختگی پایان داده است.
شنبه، 16 آذر 1392 - 08:25
سلول درمانی پمفیگوس در مرحله تحقیقاتی است
یک متخصص پوست
یک متخصص پوست گفت: بیش از 250 هزار بيمار مبتلا به ضايعات پوستی در كشور با روش سلول درمانی درمان شده اند و مطالعاتی برای درمان بیماری پمفیگوس با استفاده از سلول درمانی در دستور کار قرار گرفته است و امید می رود هر چه زودتر به نتایج قابل قبولی در این زمینه برسیم.
دوشنبه، 11 آذر 1392 - 12:00
عدم دخالت فاکتورهای ژنتیکی در بیماری آشالازی
فوق تخصص گوارش
یک فوق تخصص گوارش بهترین راه تشخیص بیماری آشالازی را مانومتری مری و رادیولوژی دانست و گفت: آشالازی یه بیماری ویروسی است و فاکتورهای ژنتیکی در آن دخالت چندانی ندارند.
دوشنبه، 11 آذر 1392 - 09:01
سلول درمانی ریزش مو موفقیت آمیز بوده است
یک متخصص پوست
یک متخصص پوست گفت: در سلول درمانی ریزش مو نمونه کوچکی از فولیکول‌های مو طی پروسه جراحی و با بی‌حسی موضعی از پوست سر بیمار برداشته و در محیط کشت مناسب طی سه‌هفته تکثیر شده و در یک محیط استریل مخصوص تزریق می‌شود که در پی آن رویش موی جدید تقریبا پس از سه ماه اتفاق می‌افتد.
یکشنبه، 10 آذر 1392 - 09:30
صفحه 14 از 27ابتدا   قبلی   9  10  11  12  13  [14]  15  16  17  18  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه