مصاحبه

استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های چشم
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از انجام تحقیقات برای درمان بیماری های چشمی به کمک سلول های بنیادی در این دانشگاه خبر داد.
شنبه، 11 آبان 1392 - 08:10
تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان ابداع شد
یک متخصص و جراح کلیه و مجرای ادراری
دکتر سیمین وحیدی گفت: تکنیک جدید جراحی برای درمان بی اختیاری ادرار زنان برای تکمیل روش جراحی گلد استاندارد یا انتخابی مورد استفاده قرار می گیرد و 98 درصد احتمال بهبودی وجود دارد.
چهارشنبه، 08 آبان 1392 - 10:42
درمان بیماری چشمی RP از طریق سلول های بنیادی
جراح و متخصص چشم خبر داد
یک متخصص چشم از پژوهش در زمینه درمان بیماری رتینیت پیگمانتر یا RP توسط سلول های بنیادی در کشورهای ایران، روسیه و امریکا خبر داد و درمان این بیماری با سلول های بنیادی را در آینده امکان پذیر دانست.
ﺳﻪشنبه، 07 آبان 1392 - 08:25
سلول درمانی دیابت در مرحله تحقیقاتی است
یک فوق تخصص غدد
یک فوق تخصص غدد گفت: درسلول درمانی بیماری مزمن دیابت، از فییروبلاست افراد مبتلا به دیابت نمونه برداری می‌شود و در شرایط آزمایشگاهی این سلول‌ها تبدیل به سلول‌های پرتوان القایی می شود. سلول های پرتوان القایی این توانایی را دارند که سلول‌‌های بتا پانکراس تولید ‌کنند که ترشح کننده انسولین است، اما هنوز در مرحله تحقیقاتی است.
یکشنبه، 05 آبان 1392 - 09:31
مرحله دوم درمان روماتیسم مفصلی به زودی آغاز می شود
عضو هيات علمي پژوهشگاه رويان
عضو هيات علمي پژوهشگاه رويان در بخش سلول درماني در خصوص میزان پیشرفت طرح تزریق سلول های بنیادی مزانشیم به بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی گفت: این طرح برای 60 بیمار طراحی شده است. 30 بیمار یک سال پیش تزریق را دریافت کرده و 30بیمار جدید در مرحله تزریق هستند و احتمالا طرح یک سال دیگر ادامه خواهد یافت و پس از یکسال نتیجه اعلام خواهد شد.
یکشنبه، 05 آبان 1392 - 08:18
سلول درمانی همزمان با پیوند موفقیت آمیزی بوده است
رییس بخش اورولوژی بیمارستان شهدای تجریش
رییس بخش اورولوژی بیمارستان شهدای تجریش گفت: سلول درمانی از نظر پیوند مغز استخوان همزمان با پیوند کلیه، در مرکز تحقیقاتی بیمارستان سینا انجام گرفته شده که نتایج موفقیت آمیزی را در بر داشته است.
دوشنبه، 29 مهر 1392 - 09:44
حذف تومورهای بالای جمجمه به روش آندوسکوپی
یک متخصص جراحی پلاستیک و گوش و حلق و بینی:
یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متخصصان کشور ایران نه تنها در جراحی بینی بلکه به دلیل پیشرفت های پزشکی در زمینه آندوسکوپی توانسته اند به جذب توریسم اقدام و انواع تومورها، حتی تومورهای بالای جمجمه را نیز به روش اندوسکوپی درمان کنند.
یکشنبه، 28 مهر 1392 - 09:44
وزارت بهداشت به پزشکان بالینی حوزه سلول درمانی مجوزهای لازم را نمی دهد
رییس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی وسلول درمانی خلیج فارس
یک دکترای حرفه ای بافت شناسی و جنین شناسی با تاکید بر اینکه ما در حوزه بالینی سلول های بنیادی به نتایج خوب و قابل قبولی رسیده ایم گفت: البته پزشکان کلینیکالی معتقدند اطلاعاتی که در بالین به دست می آیند در مقایسه با محیط آزمایشگای کارآمد نیستند ، زیرا در محیط بیرون و آزمایشگاهی بسیار کنترل شده فعالیت می شود اما در بالین مداخله گرها و متغیرهای بیشتری درگیر می شوند.
شنبه، 27 مهر 1392 - 09:12
علائم توده های کلیوی در مراحل پیشرفته ظاهر می شود
جراح کلیه و مجاری ادرار
یک جراح کلیه و مجاری ادرار گفت: توده هایی که در کلیه ایجاد می شود می توانند توده های بدخیم (سرطان) ، توده های خوش خیم و یا کیست باشند که همه در داخل کلیه حفره ایجاد می کنند. این توده ها در مراحل اولیه هیچگونه علائمی ندارند و تنها علائمشان در مراحل پیشرفته ظاهر می شود.
ﺳﻪشنبه، 23 مهر 1392 - 09:29
ارائه درمان های نوین جراحی ارتوپدی از اهداف برپایی این همایش است
دکتر حمیدرضا اصلانی
دکتر حمیدرضا اصلانی گفت: در بیست و یکمین کنگره سالیانه انجمن جراحان ارتوپدی،موضوعات به روز این حوزه در هشت پانل تخصصی مورد بررسی قرار خواهند گرفت و درمان های نوین جراحی ارتوپدی محققان ایرانی به مخاطبان ارایه می شود.
دوشنبه، 22 مهر 1392 - 11:18
سلول درمانی بی اختیاری ادرار زنان را درمان می کند
یک متخصص اورولوژیست
دکتر سید یوسف حسینی گفت: برای درمان بی اختیاری ادرار با سلول های بنیادی، به دلیل شباهت سلول های بافت همبند با سلول های بنیادی در بافت چربی شکم، از این قسمت سلول های بنیادی جدا شده و سلول های بنیادی مزانشیمال تکثیر و در ناحیه لگن از طریق ترانس واژینال و ترانس اورترال تزریق می شود.
دوشنبه، 22 مهر 1392 - 09:57
سلول درمانی رفع چروک صورت در دست تحقیق است
دبیر انجمن راینولوژی ایران
به گفته دبیر انجمن راینولوژی ایران استفاده از سلول درمانی برای رفع چین و چروک در دست تحقیق است و هنوز به مرحله بالین نرسیده است.در حال حاضر برای درمان آن در عضلات پیش فعال مانند: عضله اخم، خنده، عضلات اطراف چشم و پیشانی از بوتاکس استفاده می شود.
یکشنبه، 21 مهر 1392 - 08:09
سلول درمانی، روشی نوین برای درمان تومورهای غدد بزاقی
دکتر نوید احمدی روزبهانی
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت:تومورهای غدد بزاقی مانند همه تومورها به دو دسته خوش خیم و بد خیم تبدیل می شوند.جای قرار گرفتن غدد بزاقی در بدن مشخص و متفاوت است و باید توجه داشت هرجا که غدد بزاقی وجود دارد، احتمال ایجاد تومور نیز هست.
شنبه، 20 مهر 1392 - 11:15
کاربرد جراحی های کم تهاجمی از اهداف برپایی کنگره است
دبیر علمی ششمین کنگره اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی :
دکتر اکبر نورعلیزاده گفت: در سالهای اخیر نسبت به جراحی های لاپاراسکوپی و کم تهاجمی توجه خاصی صورت گرفته است و با برگزاری این گونه همایشها، ضمن فراهم شدن امکان بحث و تبادل تجربیات همکاران در داخل کشور ، بستر مناسبی برای استفاده از یافته ها و دانش میهمانان خارجی نیز ایجاد می شود.
چهارشنبه، 17 مهر 1392 - 12:06
سیروز کبدی دومین علت پیوند کبد
به گفته یک فوق تخصص گوارش و کبد، سیروز کبدی دومین بیماری کبدی است که احتمال احتیاج به پیوند در آن وجود دارد.
چهارشنبه، 17 مهر 1392 - 09:33
صفحه 16 از 27ابتدا   قبلی   11  12  13  14  15  [16]  17  18  19  20  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه