مصاحبه

هورمون درمانی در سرطان پستان جایگزین شیمی درمانی می شود
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص انکولوژی گفت: هورمون درمانی سرطان پستان، بسیار مهم و به زودی جایگزین شیمی درمانی می شود.
پنجشنبه، 05 بهمن 1391 - 10:11
کشور به طور میانگین سالانه 70 هزار مورد سرطان را تجربه می کند
رییس انجمن علمی سرطان ایران در گفتگو با "بنیان" :
رییس انجمن علمی سرطان ایران گفت: مرگ ناشی از سرطان هایی که قابل پیشگیری هستند، باعث کاهش عمر مفید افراد جامعه شده و هزینه های چشمگیری در ابعاد بهره وری و توسعه اقتصادی در بردارد. تمامی برآوردها حاکی از آنند که ارزش اقتصادی حفظ جان انسان هایی که در اثر مرگ قابل پیشگیری از دنیا می روند از هزینه کنترل و مراقبت سرطان به مراتب بیشتر است.
چهارشنبه، 04 بهمن 1391 - 11:22
بی خطر بودن تزریق وریدی سلول های بنیادی در درمان MS اثبات شد
دکتر «سید مسعود نبوی» در گفت و گو با بنیان خبر داد؛
تحقیقات بر روی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری MS در دو فاز انجام شده و بی خطر بودن آن به اثبات رسیده بود. اکنون گروه تحقیقاتی ایرانی بر روی فاز سوم این تحقیقات کار می کنند که در این روش برای نخستین بار تزریق ها وریدی انجام و بی خطر بودن آن اثبات شد .
ﺳﻪشنبه، 03 بهمن 1391 - 12:40
کمبود دستگاه های پیشرفته علل کندی درمان تومورهای بدخیم است
دکتر امیر محمد عارف پور:
دکتر «امیر محمد عارف پور» فوق تخصص کلینیکال انکولوژی، کمبود دستگاه های پیشرفته و بودجه را از مهمترین علل کندی درمان تومورهای بدخیم در ایران دانست. در این باره خبرنگار بنیان با وی گفت و گویی انجام داده که در ادامه می آید.
دوشنبه، 02 بهمن 1391 - 12:06
برای ذخیره سازی خون بندناف خونگیری داخل رحمی ارجح است
یک متخصص زنان و زایمان تاکید کرد:
یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه در زایمان طبیعی فرصت بیشتری در اختیار کارشناس خونگیر است گفت: در زایمان طبیعی با توجه به اینکه بین تولد نوزاد و خروج جفت فاصله زمانی وجود دارد، خونگیری از بندناف بهتر است.
شنبه، 30 دی 1391 - 10:50
درمان کندگی غضروف با سلول درمانی امکان پذیر است
یک متخصص ارتوپدی خبر داد:
یک متخصص ارتوپد و از اعضای اصلی بخش ارتوپد سلول درمانی پژوهشگاه رویان گفت: درمان کندگی غضروف با سلول درمانی امکان پذیر است.
دوشنبه، 25 دی 1391 - 10:17
توسعه ارتوپدی در ایران مطابق کشورهای پیشرفته است
در گفتگو با « دکتر محمد رازی» مطرح شد؛
دکتر « محمد رازی » متخصص ارتوپد و فوق زانو ، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه دانش ارتوپدی را در ایران مطابق کشورهای پیشرفته و در مواردی حتی جلوتراز آنها دانست. در این باره خبرنگار « بنیان » با وی گفت و گویی انجام داده است که در پی می آید.
یکشنبه، 24 دی 1391 - 07:56
سلول درمانی برای درمان آرتروز زانو با موفقیت همراه بوده است
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل مطرح شد:
در همایش کاربرد سلول درمانی در بیماری های استخوان و مفاصل که امروز پنج شنبه 21 دی ماه در سالن همایش های رویان با حضور استادان دانشگاه وعده زیادی از پزشکان متخصص برگزار شد، دکتر حمید گورابی، رییس پژوشگاه رویان از موفقیت درمان آرتروز با روش سلول درمانی در ایران خبر داد.
پنجشنبه، 21 دی 1391 - 15:21
موفقیت فاز نخست استفاده از سلول های بنیادی در آسیب های نخاعی و فلج مغزی
درگفت و گو با دکتر «فرزاد اشرافی» مطرح شد؛
متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش گفت: فاز دوم تزریق سلول های بنیادی روی بیماران آسیب دیده نخاعی و فلج مغزی از 3 ماه پیش آغاز شده و طی سه ماه آینده می شود که تزریق دوم در بهبود علائم حرکتی و شناختی آنها تاثیر داشته یا خیر؛ گرچه ما همچنان امیدواریم نتایج مثبت باشد.
دوشنبه، 18 دی 1391 - 08:42
دکتر سعید کاظمی آشتیانی؛یادگاری که در این گنبد دوار بماند...
یادبود هفتمین سالروز درگذشت مردی که سربلندی ایران آرزویش بود؛
رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام تسليت دکتر کاظمي آشتياني، وی را از «فرزندان صالح انقلاب و از رويش‌هاي مبارکي» خوانده‌اند که عمر خود را در راه رشد و اعتلاي کشور و پژوهشکده رويان صرف کرده است.
چهارشنبه، 13 دی 1391 - 11:36
همه با هم در برابر سرطان بایستیم
رییس شورای سیاست گذاری انجمن سرطان ایران؛
یک متخصص سرطان گفت: عوامل عمده ای چون دخانیات، تغذیه اشتباه، سبک زندگی نامناسب ، چاقی و عدم فعالیت فیزیکی در ایجاد سرطان تاثیرگذار است اما با کنترل این عوامل 30 تا 40 درصد در کشورهای کمتر توسعه یافته و در کشورهای پیشرفته تا 50 درصد توانسته اند از بروز سرطان پیشگیری کنند.
دوشنبه، 11 دی 1391 - 09:55
آموزش اساس درمان سرطان پستان است
دانشیارگروه جراحی مرکز تحقیقات سرطان انستیتوکانسر ایران:
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر نقش آموزش و ارتقای آگاهی جامعه در مورد سرطان سینه خاطرنشان کرد : در صورت تشخیص به موقع ،سرطان سینه با روش های درمانی موجود قابل درمان است.
شنبه، 09 دی 1391 - 10:22
DNA متقاضیان را طبق  اصول و استانداردهای بین المللی  ذخیره می کنیم
رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران:
رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی گفت: بانك مولکولی جهت حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی اقدام به راه اندازی بانک DNA کرده و منطبق با آخرین استانداردهای بین المللی امکان جمع آوری نمونه، ذخیره سازی، تکمیل بانک اطلاعاتی و ارائه DNA ذخیره شده به متقاضیان در مناسب ترین شرایط فراهم شده است.
چهارشنبه، 06 دی 1391 - 09:27
طرح غربالگری سندرم داون در همه زنان باردار توصیه می شود
یک متخصص زنان و زایمان:
یک متخصص زنان و زایمان گفت: از طریق سونوگرافی سه ماهه اول از روی ظاهر جنین سلامت جنین تایید میشود. یعنی ضخامت پشت گردن، وجود یا عدم وجود استخوان بینی و زاویه بین استخوان های صورت در تعیین سلامتش موثر است.
شنبه، 02 دی 1391 - 08:31
بانک HLA  و خون بندناف کشور را تقویت کنیم
رییس بخش پیوند بیمارستان امیرکلا:
رییس بخش پیوند بیمارستان امیرکلا گفت: در برخی اوقات عدم پیدا شدن دهنده مناسب، جان یک بیمار را در معرض خطر قرار می دهد لذا لازم است بانک HLA که از عموم مردم ثبت نام می کند تا در صورت لزوم، داوطلبانه سلول های بنیادی خون محیطی یا مغز استخوان خود را در اختیار بیماران قرار دهند و بانک سلول های بنیادی خون بندناف را در کشور غنی کنیم.
دوشنبه، 27 آذر 1391 - 13:31
صفحه 22 از 27ابتدا   قبلی   17  18  19  20  21  [22]  23  24  25  26  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه