سلول های بنیادی خون بندناف

اینفوگرافی حقایق و اطلاعاتی را در مورد سلول های بنیادی و خون بند ناف ارائه می دهد
بیش از 40000 نفر تاکنون سلول های بنیادی شان را‌ در کمپانی Smart cells با موفقیت ذخیره کرده اند؛ با این حال این صنعت هنوز ناشناخته است و گاها اطلاعات غلطی به افراد در این زمینه داده می شود. در تلاش برای افزایش سطح آگاهی افراد برای جمع آوری سلول های بنیادی، Smart cell یک اینفوگرافی اطلاع رسان را ایجاد کرده است.
ﺳﻪشنبه، 10 مرداد 1396 - 11:00
آهسته کردن پیری مغز بوسیله خون بند ناف
محققین توانسته اند با تزریق یک پروتئین موجود در خون بند ناف، حافظه را به موش های پیر بازگردانند و مشکلات مربوط به یادگیری را در آن ها حل کنند. نتایج قوی بدست آمده از این مطالعه امیدواری به درمان زوال عقل و کاهش حافظه در سنین پیری را افزایش می دهد اما محققین تاکید دارند که مطالعات بیشتر(انسانی) می تواند به کاربردی بودن آن در بالین صحه بگذارد.
دوشنبه، 09 مرداد 1396 - 08:00
به دنبال سلول های بنیادی کاملا مطابق با فرد
مطالعات گسترده روی سلول های بنیادی مسیر درمان بیماری های تهدید کننده حیات مانند لوکمیا و کم خونی آلاستیک را با انقلابی مواجه کرده است و در حال حاضر امیدواری بیشتری به درمان این بیماری ها وجود دارد ولی هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند.
یکشنبه، 01 مرداد 1396 - 08:00
پروتئینی در خون بند ناف وجود دارد که یادگیری و حافظه مختل شده موش های پیر را احیا می کند
محققین دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان داده اند خون بند ناف می تواند یادگیری و حافظه را در موش های پیر احیا کند.
دوشنبه، 18 اردیبهشت 1396 - 10:30
درختکاری خانوادگی همراه با یک خبر خوب!
در حاشیه مراسم روز درختکاری که در بوستان یاس با مشارکت اعضای بانک سلول های بنیادی خون بندناف رویان برگزار شد، دکتر مرتضی ضرابی، مدیرعامل این بانک در خصوص تحقیقاتی که برای بیماران فلج معزی در سال 96 انجام خواهد شد خبر داد که مشروح آن را در فیلم زیر مشاهده می کنید.
شنبه، 19 فروردین 1396 - 09:02
اهدای سلول های بنیادی برای نجات جان پسر بچه مبتلا به تالاسمی
یک پسربچه دو ساله اهل دهلی که از تالاسمی رنج می برد، بعد از دریافت سلول های بنیادی خونی از یک فرد بنگلوری، شرایط بهتری را تجربه می کند. این اولین باری است که گزارش می شود، یک فرد مبتلا به تالاسمی در هند، سلول های بنیادی خونی یک اهدا کننده غیر خویشاوند را دریافت کرده است.
ﺳﻪشنبه، 26 بهمن 1395 - 12:00
بستن با تاخیر بند ناف تا شش ماه مانع از کم خونی در نوزادان می شود
زمانی که بستن بند ناف به تعویق بیافتد، تا شش ماه می تواند از کمبود آهن نوزاد جلوگیری کند.
شنبه، 16 بهمن 1395 - 09:30
بهترین های سال 2016 در medicalxpress: مقالات پربازدید و جالب گزارش شده(1)
سالی که گذشت، سالی موفقیت آمیز و بزرگ در زمینه مطالعات پزشکی و بهداشتی بود و دستاوردهای زیادی بدست آمد که به اغلب آن ها در سایت معتبر Medicalxpress پرداخته شد و ما هم در سایت بنیان به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه سلول های بنیادی و برخی دستاوردهای پزشکی در سطح جهان، به آن ها پرداختیم در ذیل به برخی از مقالات پربازدید در این سایت به صورت تیتر وار اشاره می کنیم.
پنجشنبه، 16 دی 1395 - 09:00
سلول های بنیادی بازسازی کننده موجود در عروق خونی انسانی می توانند به بیماران مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کنند
کشف سلول های بنیادی بازسازی کننده فعال در عروق خونی انسانی می تواند به بیماران مبتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک کند.
چهارشنبه، 15 دی 1395 - 08:00
استخراج سلول های بنیادی از بند ناف
بعد از خون بند ناف، اینک کمپانی بین المللی LifeCell درصدد ذخیره سازی و حفظ بافت بند ناف است که به طور معمول و روتین در زمان زایمان همراه با جفت دور انداخته می شود.
پنجشنبه، 25 آذر 1395 - 09:00
اطلاع رسانی در مورد مزایای ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف در داروخانه ها
بزودی سرویس خدماتی برای اطلاع رسانی و مشاوره در زمینه جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف تحت نظر کمپانی Clic-care system در میلان ایتالیا آغاز به کار خواهد کرد.
شنبه، 29 آبان 1395 - 14:00
جفت منبعی غنی از سلول های بنیادی
محققین آمریکایی می گویند که جفت می تواند یکی از بهترین و جدیدترین منابع برای سلول های بنیادی باشد، لازم به گفتن نیست این بافت اغلب بعد از تولد دور ریخته می شود.
یکشنبه، 09 آبان 1395 - 22:45
درمان تالاسمی با استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف
تامیرا هارونی هشت ساله و برادر یک ساله اش Pugazhendhi موفق شده اند نوع دیگری از ارتباط خواهر و برادری را به اشتراک بگذارند. به لطف سلول های بنیادی مربوط به Pugazhendhi، تامیرا دیگر از بیماری تالاسمی رنج نخواهد برد.
یکشنبه، 09 آبان 1395 - 11:28
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای مبارزه با لوکمیا
محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که توان تمایز به انواع سلول ها را دارند می توانند ابزار درمانی مناسبی برای مبارزه با لوکمیا بویژه برای افرادی باشند که اهداکننده مطابقی برای پیوند مغز استخوان نیستند.
چهارشنبه، 28 مهر 1395 - 09:44
امیدوار کننده بودن درمان لوکمیا با پیوند خون بند ناف
خون بند ناف ممکن است درمانی جایگزین برای بسیاری از کودکان و بالغینی باشد که به لوکمیا مبتلا هستند و گاها از درمان های متداول در این زمینه نیز موثرتر باشد.
یکشنبه، 28 شهریور 1395 - 08:45
صفحه 10 از 16ابتدا   قبلی   5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه