تاریخ انتشار: شنبه 07 آبان 1390
مواد غذایی با تحریک سلولهای بنیادی و انسولین حجم دستگاه گوارشی را افزایش می دهند

  مواد غذایی با تحریک سلولهای بنیادی و انسولین حجم دستگاه گوارشی را افزایش می دهند

پژوهشی جدید از دانشگاه برکلی چگونگی پاسخ بدن ما به غذا ، ایجاد فضا درروده هنگام در دسترس بودن غذا و کوچک شدن آن هنگام کمبود غذا را روشن می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از newscientist ؛ محققان چگونگی پاسخ سلول های بنیادی روده مگس میوه را به مقادیر متفاوت مواد غذایی مورد بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که هنگامی که غذا فراوان است، سلول های بنیادی در روده به سرعت تقسیم شده واندازه روده را مادامی که غذا در دسترس باشد افزایش می دهد. هنگامی که غذا تمام شود ، سلول ها تقسیم را متوقف کرده و روده دوباره کوچک می شود.
David Bilder  محقق اصلی این مطالعه گفت:  "تعجب آور این بود که روده مگس میوه قادر به ترشح انسولین بود. این انسولین روده ای بلافاصله پس از تغذیه ترشح شده و مستقیما بر سلولهای بنیادی اثر می گذارد بنابراین روده انطباق خود را کنترل می کند."
انسولین همچنین مولکول سیگنالینگ اولیه در تبدیل قند خون به انرژی قابل استفاده در عضلات  و ذخیره سازی آن را به صورت چربی است.
تاثیر یافته های فعلی برفیزیولوژی انسانی یا پرخوری مزمن هنوز ناشناخته است ، اما بسیاری از پرسش های جدید در رابطه با نقش سلولهای بنیادی در سلولهای روده و سوخت و ساز بدن را پاسخ می دهد.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه