تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آبان 1393
ترکیب ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان تخمدان

  ترکیب ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی برای جلوگیری از عود مجدد سرطان تخمدان

در شش مورد از هر ده مورد، سرطان تخمدان زمانی تشخیص داده می شود که بسیار پیشرفت کرده است و شانس بقای پنج ساله تنها 27درصد است. مطالعه ای جدید پیشنهاد می کند که ترکیب یک ویروس کشنده سرطان با یک داروی شیمی درمانی ممکن است به طور بی خطر و موثری اشکال پیشرفته و عود کننده این بیماری را درمان کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داده اند که ویروس انکولیتیک 34.5ENVE به تنهایی فعالیت شدیدا ضد توموری بر علیه سرطان تخمدان دارد و زمانی که با یک داروی شیمی درمانی به نام دوکسوروبیسین ترکیب شد و در مدل های جانوری مورد استفاده قرار گرفت فعالیت بسیار شدیدتری نیز نشان داد. این محققین می گویند که یافته های آن ها می تواند درمانی امیدوار کننده باشد زیرا اعتقاد بر این است که درمان هایی بهتر و موثرتری برای جلوگیری از عود مجدد این سرطان در انسان باید صورت گیرد. در بین خانم هایی که برای در مان سرطان تخمدان مورد درمان قرار می گیرند و تومورهایشان پسرفت می کنند، در 70درصد موارد آن ها مجددا عود توموری را تجربه خواهند کرد. به نظر می رسد که تومورهای عود کرده ناشی از ایجاد منابعی از سلول های شبه بنیادی سرطانی است که به شیمی درمانی مقاوم هستند و در نتیجه باقی مانده اند. در نتیجه، تومورهای عود کرده تمایل بیشتری به مقاومت به شیمی درمانی اولیه دارند و بنابراین کشنده تر هستند. ویروس انکولیتیک34.5ENVE به منظور هدف قرار دادن سلول های سرطانی مهندسی شده است و پروتئینی نستین را بیان می کند و مانع از رشد عروق خونی به درون تومورها می شود. محققین ترکسیب این ویروس با دوکسوروبیسین را به این دلیل انتخاب کرده اند که این دارو اغلب برای بیمارانی تجویز می شود که دچار عود مجدد سرطان تخمدان شده اند. این مطالعه به اهمیت ترکیب این ویروس انکولیتیک و دوکسوروبیسین برای بیماران مقاوم به شیمی درمانی اولیه تاکید دارد. یافته های تکنیکی این مطالعه شامل موارد زیر بود:

  • بیان نستین در این سلول های توموری انسانی در مقایسه با سلول های تخمدانی طبیعی 10 تا 100 برابر بود.
  • در یک مدل از سرطان تخمدان منتشر شده در صفاق، ترکیب ویروس انکولیتیک و دوکسوروبیسین میزان بقا را افزایش داد(این میزان در مدل جانوری، در گروه تیمار 58 روز بود در حالی که در گروه کنترل این میزان 32 روز بود).
  • ترکیب ویروس انکولیتیک و دوکسوروبیسین افزایش سینرژیستیکی را در میزان آپوپتوز در سلول های سرطان تخمدان نشان داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه