تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1391
کاهش وزن سبب کاهش بروز سرطان می شود

  کاهش وزن سبب کاهش بروز سرطان می شود

از دست دادن وزن، به خصوص از دست دادن عمدی وزن، با کاهش بروز سرطان و مرگ و میرناشی ازآن به خصوص درزنان و کاهش سرطان های مرتبط با چاقی همراه است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ "سارا برکز" از دانشگاه ملبورن استرالیا، و همکارانش با انجام بررسی سیستماتیک مقالات ، 34 مطالعه را که به بررسی تاثیر کاهش وزن در بروز سرطان و مرگ و میر پرداخته اند، مورد بازنگری قرار دادند. آنها اشاره کردند که همه این مطالعات به جز یکی، مطالعات مشاهده ای بوده و اغلب آنها مشخص نکرده اند که آیا از دست دادن وزن عمدی یا غیرعمدی بوده است.
این محققان دریافتند که در 16 مورد از مطالعات، همبستگی معکوس ومعنی داری بین از دست دادن وزن و ابتلا به سرطان و یا مرگ ومیروجود داشته است. درمابقی مطالعات یافته ها ی معنی داری گزارش نشده است. درمطالعاتی که به بررسی اثر از دست دادن عمدی وزن پرداخته، این ارتباط به طورمشهود گزارش شده است (پنج مورد از شش مطالعه). این کاهش خطر، بیشتر برای زنان و در مورد سرطان های مرتبط با چاقی بوده است.
"این مطالعه به ارتباط بین از دست دادن وزن و کاهش ابتلا به سرطان، به خصوص سرطان های مرتبط با چاقی و به ویژه در زنان اشاره می کند، با این حال، ارزیابی های بیشتری به خصوص در مورد کاهش عمدی وزن ، با تمرکز بیشتر بر روی افراد چاق یا دارای اضافه وزن و سرطان مربوط به چاقی مورد نیاز است."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه