تاریخ انتشار: یکشنبه 28 خرداد 1391
سلول های بنیادی در درمان بیماری مغز و اعصاب، فعلاً دارای جایگاه تحقیقاتی است

  سلول های بنیادی در درمان بیماری مغز و اعصاب، فعلاً دارای جایگاه تحقیقاتی است

رییس دومین كنگره 'نوروموسكولار و الكترودیاگنوزیس (مغزو اعصاب )ایران با بیان اینكه سلول های بنیادی افق تازه ای را پیش روی جامعه پزشكی گشوده است، گفت : در زمینه بیماری های عصبی تحقیقاتی در حال انجام است كه در صورت اثبات قطعی نتایج آن می تواند جدیدترین روش درمانی محسوب شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا،دکتر شهریار نفیسی افزود: در درمان بیماری های مغز و اعصاب تحقیقات گسترده ای در حال انجام است به گونه ای كه در حال حاضر سلول های بنیادی بیش از آنكه كاربرد درمانی داشته باشند، دارای جایگاه تحقیقاتی هستند.

وی خاطر نشان كرد : در ایران درخصوص بیماری های عصبی بسیاری از جمله ALS نیز تحقیقاتی در حال انجام است كه در می تواند در آینده نتایج به عنوان جدیدترین روش درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

نفیسی در ادامه درباره بیماری ALS اضافه كرد : ALS یك بیماری پیش رونده دستگاه عصبی است كه در آن سلول های حركتی موجود در مغز و نخاع به مرور تحلیل می روند.

وی افزود: این عارضه باعث بروز یك ضعف عضلانی پیش رونده، اختلال تنفسی و اختلال بلع می شود.

این فوق تخصص بیماری های نوروموسكولار در خصوص راهكارهای درمانی بیماری ALS گفت: با وجود آنكه روش های درمانی برای این بیماری وجود دارد، اخیرا مباحثی در راستای به كارگیری سلول های بنیادی در جهان مطرح شده است .

نفیسی افزود: البته برخی كشورها نظیر كره، امریكا، سوییس، اكراین و چین بیمار نیز پذیرش می كنند، با این حال تاثیر قطعی این روش در درمان بیماری ها هنوز ثابت نشده است.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: دومین كنگره بیماری های نوروموسكولار و الكترودیاگنوزیس از تاریخ 14 تا 18 تیرماه در مركز همایش های بین المللی شهرداری تهران با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی شركت كننده برگزار می شود.

وی با بیان اینكه این كنگره در راستای مرور و بازآموزی مطالب مرتبط با بیماری های عصب و عضله و روش های تشخیصی- درمانی جدید برگزار می شود، گفت: در این كنگره برخی از موضوعات جدید هستند و برای نخستین بار در ایران بحث و بررسی می شود كه در این میان می توان به MRIعضله اشاره كرد.

به گفته وی پروفسور كارلیه از كشور فرانسه سخنران این بخش است و پروفسور عطاریان از امریكا هدایت كارگاه TMS را بر عهده دارد.

به گفته نفیسی كارگاه دو روزه بیماری های ژنتیك و عصبی عضله نیز در دو روز پایانی كنگره برگزار می شود.

دكتر نفیسی اضافه كرد: در این كنگره سخنرانی های اصلی در خصوص پنج محور اساسی است كه شامل بیماری های عضله، بیماری های عصب، عارضه موتورنرون و ALS ، بیماری میاستنی گراو و سندرم های مرتبط و الكتروفیزیولوژی است .
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 09 مرداد,1395

مجتبی

سلام،خسته نباشید،لطفا در مورد داروهای ptx3003, sephin۱ که مختص بیماری شارگو هستش توضیح بدین،واز کجا میشه تهیه کرد،ودر مورد حذف ژن pmp 22توضیح بدین ایا این کار نتیچه بخش است.لطفا راهنمایی کنید.ممنون.

ﺳﻪشنبه, 15 اردیبهشت,1394

tanin

سلام خواهر بنده بیست و سه ساله است و مادرزادی مبتلا به بیماری هیدروسفالی است و عمل شنت گذاشته شده و دسته چپ و پای چپ ایشون هم نیمه فلج می باشد میخواستم بدونم هیچ گونه درمانی با این همه پیشرفت علم برای بیمار هیدروسفالی وجود ندارد

جمعه, 24 بهمن,1393

بدرالسادات فاطمی

سلام من به بیماری شارکو ماری توث نوع یک مبتلا هستم به خدا هر روز منتظرم پزشکها یه فکری هم برا ما بکنند هرجا رفتم گفتند درمانی نداره ممکنه یه روز با سلولهای بنیادی درمانی برا این بیماری پیدا بشه

پنجشنبه, 06 آذر,1393

عالی نژاد

با سلام.خواهر زاده من از 2 سالگی دچار میاسیتی شده حتی غده توموسش را عمل کردیم داروی مستینون مصرف میکنه.الان 11 سالشه ولی روز بع روز ضعف عضلانیش بیشتر میشه.میخوام بدونم چیکار میتونیم انجام بدیم براش یا کجا ببریمش که بهتر بشه.واقعا ناراحتیمون داره بیشتر میشه.راه رفتنش مشکله. <br />تورو خدا راهنمایی کنید مرسی

پنجشنبه, 01 آبان,1393

حامد

سلام خسته نباشید . من پسری 23 سال هستم که از دو ماهگی چشام لرزش پیدا کرد و به مض راه افتادن خانواده متوجه شدن عدم تعادل در راه رفتنم وجود دارد دید چشایی من هر کدام به زحمت به یک دهم می رسد با اینکه شماره چشام با هم زیر 8 است <br />من به دکترای چشم پزشکی که مراجعه کردم می گفتن مشکل بینایی نداری و نمی تونیم عملی برایت انجام دهیم دکترای مغز و اعصابم می گفتن مشکلاتی در سی تی اسکنت مشاهده می شود ولی نمی توالن به طور صد درصد گفت این مشکل باهعث این اختلالات شده است <br />در نوار ی تی من نوشته شده بود ضایع نخاعی خفیف مشاهده شد <br />در ضمن گفتنی است که خواهر من که 4 سال بزرگتر از من است مشکلات فوق را دارا می باشد <br />حال به نظر شما من باید منتظر تاثیر سلول های بنیادی در مغز و اعصاب باشم یا هم اکنون هم می توان برای من کاری کرد و یا حتی به نتیجه رسیدن سلول های بنیادی باز هم نمی توان برای من کاری کرد؟ <br />با تشکر از شما

پنجشنبه, 26 تیر,1393

لیلا عرب

مریم عزیز <br />با سلام <br />در زمینه سکته مغزی تحقیقات زیادی انجام شده که نتایج به نسبت خوبی هم به دنبال دشته است اما هنوز سلول درمانی در این زمینه در مرحله تحقیقات است و در پژوهشگاه رویان نیز در افرادی که کمتر از 6ماه از سکته آنان می گذرد انجام خواهد شد.

پنجشنبه, 26 تیر,1393

لیلا عرب

مریم عزیز <br />با سلام <br />در زمینه سکته مغزی تحقیقات زیادی انجام شده که نتایج به نسبت خوبی هم به دنبال دشته است اما هنوز سلول درمانی در این زمینه در مرحله تحقیقات است و در پژوهشگاه رویان نیز در افرادی که کمتر از 6ماه از سکته آنان می گذرد انجام خواهد شد.

چهارشنبه, 25 تیر,1393

مريم عزتور

سلام آقاي دكتر خسته نباشي من ٣٣ سالمه ،٨ ساله كه سكته مغزي كردم،سمت راستم فلج شده بود و قادر به صحبت نبودم ،الان بعد ٨سال در حدود ٧٠درصد خوب شده ام ولي هنوز انگشتاي دست راستم حركت نميكند،آيا با سلولهاي بنيادي قابل درمان است با تشكر

پنجشنبه, 16 آبان,1392

لیلا عرب

سئوال:خواهر 22 ساله ام وقتی به دنیا اومد بیماری هیدرو سفالی داشت .دکترها براش شنت گذاشتن .ولی متاسفانه اصلا تعادل نداره و نمیتونه راه بره ودست چپش هم گیر نداره. اخرین بار که پیش دکتر بردیم گفتن مخچه اش کوچیکه که یا مادرزادی بوده یا تو عمل برداشتن .کاردرمانی وفیزیو تراپی هم زیاد اثر نداشته .می خواستم بدونم با سلولهای بنیادی یاداروهای جدید امیدی به بهبودی هست .ایا میشه مخچه را ترمیم کرد
پاسخ:متاسفانه در این مورد با سلول درمانی نمی توان به بیمار کمکی کرد.

پنجشنبه, 16 آبان,1392

لیلا عرب

سئوال: من 33سال دارم و نزدیک دو ماه است که فهمیدم به بیماری میاستنی گراو مبتلا هستم و یک هفته از داروی امپرازول و نستینون 60 میلی گرم مصرف می کنم و ام ار ای و سیتی اسکن و آزمایش تیروید و یه سری آزمایشات غیره گرفته شده و سه روز بستری بودم و ترخیص شدم و دکتر معالجم گفته که مشکلی نیست . می خواستم بدانم که بعد از مصرف این دارو ها اگر بهبود نیافتم منم نیاز به عمل جراحی دارم ؟لازمه این عمل انجام بشه؟
پاسخ:مشاوره در زمینه انتخاب روش درمانی شما در حیطه این سایت نمی باشد بلکه در حیطه متخصصین مغز و اعصاب می باشد.

دوشنبه, 13 آبان,1392

سید حبیب حسینی

باسلام .خواهر 22 ساله ام وقتی به دنیا اومد بیماری هیدرو سفالی داشت .دکترها براش شنت گذاشتن .ولی متاسفانه اصلا تعادل نداره و نمیتونه راه بره ودست چپش هم گیر نداره. اخرین بار که پیش دکتر بردیم گفتن مخچه اش کوچیکه که یا مادرزادی بوده یا تو عمل برداشتن .کاردرمانی وفیزیو تراپی هم زیاد اثر نداشته .می خواستم بدونم با سلولهای بنیادی یاداروهای جدید امیدی به بهبودی هست .ایا میشه مخچه را ترمیم کرد .با تشکر .

پنجشنبه, 09 آبان,1392

زانیار پ

با عرض سلام و خسته نباشید من 33سال دارم و نزدیک دو ماه است که فهمیدم به بیماری میاستنی گراو مبتلا هستم و یک هفته از داروی امپرازول و نستینون 60 میلی گرم مصرف می کنم و ام ار ای و سیتی اسکن و آزمایش تیروید و یه سری آزمایشات غیره گرفته شده و سه روز بستری بودم و ترخیص شدم و دکتر معالجم گفته که مشکلی نیست . می خواستم بدانم که بعد از مصرف این دارو ها اگر بهبود نیافتم منم نیاز به عمل جراحی دارم ؟لازمه این عمل انجام بشه؟ با تشکر

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه