تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 27 تیر 1391
تولید بافت آسیب دیده در آزمایشگاه از راهکارهای ترمیم اندامی است
مدیر مرکز طب ترمیمی مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان :

  تولید بافت آسیب دیده در آزمایشگاه از راهکارهای ترمیم اندامی است

مدیر مرکز طب ترمیمی مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: بیوتكنولوژی علم اصلی ساخت داربست اندام و سلول‌های غیر فعال است كه در كنار سلول‌های فعال ساخته شده از سلول‌های بنیادی، اندام جدید را شكل می‌دهند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دكتر مسعود وثوق در سومین مدرسه تابستانی بین المللی زیست شناسی تكوینی و سلول های بنیادی كه در پژوهشگاه رویان برگزار شد تصریح کرد : آسیب نای ، استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان برای ترمیم نارسایی قلبی و كبدی در خود بیمار، سلول های بنیادی مغز استخوان در ترمیم نارسایی عروق در دیابت از مواردی است كه در كاربرد سلول بنیادی در طب ترمیمی دارد .
وی افزود: در طب ترمیمی می توان مكانیسم ترمیمی داخل اندام و بافت را تحریك و تقویت كنیم و این باعث می شود اندام به سرعت به كاركرد فیزیولوژی برگردد.
دکتر وثوق تولید بافت آسیب دیده را در محیط آزمایشگاهی از دیگر راهکارهای ترمیم اندامی خواند و گفت: با تولید این سلول‌ها در محیط آزمایشگاهی و تزریق آن به اندام‌های آسیب دیده کارکرد فیزیولوژیک آن اندام بهبود می‌یابد.
مدیر مرکز طب ترمیمی مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان طب ترمیمی را انقلاب صد سال اخیر عنوان کرد.

وی جایگزین کردن اندام را یکی دیگر از سرفصل‌های طب ترمیمی دانست و گفت: در این روش باید بافتی را تولید کنیم تا بتواند جایگزین یک اندام آسیب دیده در بدن فرد شود که باید در کنار تولید سلول زنده از تکنولوژی‌های روز مانند مهندسی مواد و پلیمر برای تولید بافت استفاده کنیم چرا که سلول‌های بنیادی به عنوان هسته زنده سلول و علوم پایه پلیمر در ساخت داربست و پایه اندام به ما کمک می‌کنند.وی با اشاره به اینکه اکنون کارآزمایی‌های بالینی در مورد ترمیم اندام‌ها به ثمر نشسته است، ادامه داد: تولید هر یک از بافت‌ها یا اندام‌ها چالش‌های خاص خود را دارند و برای ارائه آنها باید بسیار دقت به خرج داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه