تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 آذر 1393
درمانی برای چاقی: تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای

  درمانی برای چاقی: تبدیل چربی سفید به چربی قهوه ای

محققین در انستیتو سلول های بنیادی هاروارد ادعا دارند اولین گام را در چیزی که آن را قرصی جایگزین برای تردمیل می نامند برداشته اند تا بتوانند چاقی را کنترل کنند. البته این فاکتور ویژگی های اضافی مربوط به تمرین و ورزش را نخواهد داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این محققین گزارش داده اند که سیستمی را با استفاده از سلول های بنیادی انسانی ایجاد کرده اند که به موجب آن می توانند ترکیباتی را که پتانسیل تبدیل سلول های چربی سفید(بد) به سلول های چربی قهوه ای (خوب) را دارا هستند غربالگری کنند. تیم تحقیقاتی دو ترکیب را شناسایی کرده اند که می توانند این فرایند تبدیل و تحول را ممکن سازند.

در واقع تبدیل سلول های ذخیره کننده چربی به سلول های ترموژنیک فعال از نظر متابولیک یک استراتژی درمانی برای مبارزه با چاقی به حساب می آید. در اینجا، محققین ریزمولکول هایی را برای تبدیل این چربی سفید به قهوه ای در آدیپوسیت های انسانی کشف کرده اند. این محققیت دو مهارکننده فعالیت Janus kinase(JAK) را شناسایی کرده اند که هیچ سابقه ای در بیولوژی بافت چربی ندارند و به طور مداوم فعالیت متابولیک بافت شبه قهوه ای را به آدیپوسیت های سفید منتقل می کنند. به طور مهم، این آدیپوسیت های تبدیل شده از نظر متابولیکی بیان بالایی از UCP1 را نشان می دهند و در آن ها فعالیت میتوکندریایی افزایش یافته است. هم چنین ان ها دریافتند که سرکوب سیگنالینگ اینترفرون و فعال سازی سیگنالینگ هج هاگ در آدیپوسیت هایی که JAK در آن ها فعال شده است  در تبدیل متابولیکی این سلول ها شرکت می کند. این یافته ها نقش پیشین ناشناخته برای مسیر JAK-SATA در کنترل عملکرد آدیپوسیت ها و تثبیت یک پلت فرم را تایید می کند و ترکیباتی را برای درمان چاقی شناسایی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه