تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 تیر 1391
پروتئین موجود در زهر رطیل  برای درمان  دیستروفی عضلانی مفید است

  پروتئین موجود در زهر رطیل برای درمان دیستروفی عضلانی مفید است

در سم رطیل شیلی محققان پروتئینی را کشف کردند که به نظر در حفظ دیستروفی عضلانی موثر می باشد. به طور خاص، این پروتئین به جلوگیری ازوخامت اوضاع سلول های عضلانی کمک می کند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، در حالی که مرد عنکبوتی تخیل علاقمندان به تئاتر را تسخیرکرده است ، در زندگی واقعی نیز مردان عنکبوتی درشمال ایالت نیویورک مشتاقانه درحال فعالیت برای نجات جان یک پسر جوان هستند.
این مطالعه درسال 2009 آغاز شد، زمانی که جف هاروی، دلال سهام شرکتها از حومه شهر بوفالو، دریافت که نوه اشJB، مبتلا به دیستروفی دوشن است. این بیماری کشنده بود  وتنها درپسرها بروز می کند وباعث تحلیل عضلانی آنها می شود.
وی به امید کمک به نوه اش، در  جستجوی درمان امیدوارکننده ای برای دیستروفی عضلانی بود و تصادفا دردانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو با دکتر Frederick Sachs آشنا شد.
Sachs استاد فیزیولوژی و بیوفیزیک ، در حال بررسی مزایای پزشکی نوعی سم بود. در سم رطیل شیلی، او و همکارانش پروتئینی را  کشف کردند که به نظر در حفظ دیستروفی عضلانی موثر می باشد. به طور خاص، این پروتئین به جلوگیری ازوخامت اوضاع سلول های عضلانی کمک می کند.
چندین ماه پس ازکشف این موضوع، هاروی و ساکس با همکاری یک شرکت داروسازی به توسعه این پروتئین به عنوان یک دارو پرداختند. اگرچه این درمان هنوز در انسان در حال آزمایش است، اما به افزایش قدرت موش های دیستروفیک در آزمایش های اولیه کمک کرده است.
اگر این درمان در انسان نیز موفقیت آمیز باشد، می تواند زندگی کودکانی مثل JB را برای سال ها و شاید دهه ها نجات دهد.
JB، هم اکنون چهارساله است و قادر به پایین رفتن از پله ها به تنهایی نیست. هنگامی که او راه می رود تلوتلو می خورد. او فیزیوتراپی و داروهای استروئیدی را به عنوان یک درمان دریافت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 18 شهریور,1392

لیلا عرب

سئوال:من محمد هستم ده سالمه بیماری ضعف عضلانی دارم کلاس چهارم هستم هشت ماه است که نمی توانم راه بروم آیا ژن درمانی به من کمک می کند؟ لطفا مرا راهنمایی کنید
پاسخ:ضعف عضلانی اغلب منشا ژنتیکی دارد که طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد.اکنون محققین سعی دارند ژن معیوب را شناسائی و اصلاح کنند که امیدواریم در آینده نزدیک به درمان برسد.

شنبه, 16 شهریور,1392

محمد

با اسلام من محمد هستم ده سالمه بیماری ضعف عضلانی دارم کلاس چهارم هستم هشت ماه است که نمی توانم راه بروم آیا ژن درمانی به من کمک می کند؟ لطفا مرا راهنمایی کنی

دوشنبه, 14 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
با فیزیوتراپی و فعالیت های توان بخشی تا حدی می توان از پیشرفت بیماری و اتروفی بیشتر عضلات حلوگیری کرد.

یکشنبه, 29 بهمن,1391

الهه

ممنون
اما یعنی دقیقا راه حلی وجود داره که پیشرفت نکنه بیماری؟؟

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه