تاریخ انتشار: یکشنبه 07 دی 1393
بهبود بیماری پارکینسون با استفاده از سلول های بنیادی

  بهبود بیماری پارکینسون با استفاده از سلول های بنیادی

در مطالعه ای محققین توانسته اند با استفاده از سلول های بنیادی سلول های عصبی دو پامینرژیکی را در رت ها تولید کنند که می توانند برای بیماری پارکینسون مورد استفاده قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین مکزیکی در شرایط آزمایشگاهی و با استفاده از رت های بالغ نشان داده اند که قدرت حرکتی در بیماران پارکینسونی می تواند  با استفاده از سلول های بنیادی احیا شود. این مطالعات هنوز در مورد انسان به کار گرفته نشده است اما پایه هایی علمی، قابل اندازه گیری و قابل تکرار برای مبارزه با این بیماری بنا نهاده است.

در این مطالعه این محققین از سلول های بنیادی برای تولید سلول های عصبی دوپامینرژیک استفاده کردند و تولید دوپامین در مغز رت هایی با علایم بیماری پارکینسون یا لرزش های پالسی را مجددا فعال می کنند. در گانگلیون قاعده ای مغز، تجمعی از سلول های عصبی وجود دارد که دوپامین را تولید و آزاد می کنند. این محققین می گویند که این تیمار به ما اجازه می دهد که اختلالات حرکتی را ریکاوری کنیم، که این امر خود با ریکاوری نورون ها و دندریت های نخاعی نورون های مخطط همراه است که اولین بخشی هستند که در بیماری پارکینسون اسیب می بیند. آن ها دریافته اند که ظاهرا تیمار با نوروژنز اجازه می دهد که این نورون های جدیدا شکل گرفته قادر به عصب زایی شوند که بدین معنی است که  از سلول های بنیادی موجود در خود بافت فرایند تمایز به سمت فنوتیپ دوپامینرژیک القا می شود. برای بدست آوردن رفتار حرکتی چهار فرایند باید اتفاق بیافتد: سلول های دوپامینرژیک انتهاهای خود را به استراتوم می فرستند، به صورت کارا نورون ها را مجددا عصب دهی می کنند، زوائد دندریتی را ریکاوری می کنند و کارایی ورودی های قشری را ریکاوری می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 07 دی,1393

حمید زراندوز

tnx

یکشنبه, 07 دی,1393

حمید زراندوز

سپاسگزارم.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه