تاریخ انتشار: یکشنبه 14 دی 1393
25 هزار بیمار در کشور نیازمند پیوند اعضا هستند

  25 هزار بیمار در کشور نیازمند پیوند اعضا هستند

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: 25 هزار نفر در کشور نیازمند پیوند اعضا هستند که تنها راه نجات آنان ، دریافت عضو اهدایی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایرنا، «رضا حسن یزدی» در حاشیه اولین اهدای عضو در بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری اظهارداشت: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصین معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود. 

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است، افزود: آمار اهدای عضو توسط مردم مجاهد و فداکار کشور نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی کرده است. 

وی با بیان اینکه متاسفانه سالانه شاهد 5 تا 8 هزار مرگ مغزی در کشور هستیم، تصریح کرد: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند. 

یزدی گفت: اهدای ریه، کلیه ها ، کبد، قلب و پانکراس (لوزالمعده) اعضایی هستند که اهدای آنها فرد نیازمند را از مرگ حتمی نجات خواهد داد و در بحث اهدای نسوج (اهدای بافت) 43 قسمت از بدن انسان از جمله قرنیه، دریچه قلب، مغز استخوان و پوست اهدا می شود. 

وی تاکید کرد: از خانواده هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می شوند می خواهیم در حداکثر 72 ساعت تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد دیگر نمی تواند جوابگوی پیوند باشد. 

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه