تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 دی 1393
میکروب های پوستی می توانند موجب شروع پاسخ های ایمنی خاص شوند

  میکروب های پوستی می توانند موجب شروع پاسخ های ایمنی خاص شوند

مطالعه ای جدید در موش نشان می دهد که سیستم ایمنی در پوست، پاسخ های ایمنی مجزایی را به میکروب های مختلف که به طور طبیعی در پوست کلونی زایی می کنند(کومانسالیسم) ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، این محققین دریافته اند که هر نوع از میکروب ها جنبه های منحصربفردی از پاسخ ایمنی را شروع می کند و پیشنهاد می کند که سلول های ایمنی موجود در پوست می توانند به طور سریع  تغییرات جوامع میکروبی در پوست را حس کنند و پاسخ دهند. این یافته ها به آشکار ساختن نقش حفاظتی کومانسال پوستی کمک می کند و ممکن است توضیح دهد که چگونه تنوع میکروبی در جایگاه های مختلف پوست در اختلالات پوستی دخالت دارد.

پوست خانه جوامع مختلف میکروبی است که طی زمان تغییر می کنند. در مطالعه اخیر، محققین دریافتند که کلونی زایی موش با کومانسال های مختلف منجر به تولید سلول های ایمنی خاص کومانسال می شود. آن ها با جزئیات توضیح داده اند که چگونه یم کومانسال معمولی پوست به نام استافیلوکوکوس اپیدرمیس پاسخ های امنی علیه پاتوژن ها را بدون ایجاد التهاب تقویت می کند. کلونی زایی پوست موش با استافیلوکوکوس اپیدرمیس تعداد سلول های CD8+ T را افزایش می دهد که این سلول ها پیام رسان شیمیایی به نام IL-17A را تولید می کنند. سلول های دندریتی نیز نقش کلیدی در تولید پاسخ خاص ایمنی و البته غیر التهابی ایفا می کنند. موش های کلونی زایی شده با استافیلوکوکوس اپیدرمیس علیه عفونت های ایجاد شده به دلیل قارچ نیز محافظت می شوند. حذف سلول های CD8+ T یا خنثی سازی IL-17 این اثر محافظتی را بر می دارد. شناسایی این این پاسخ های ایمنی متفاوت می تواند منجر به طراحی و ایجاد داروها یا واکسن های جدید شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه