تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 دی 1393
استفاده از ایمپلنت های زیست سازگار و منعطف در نخاع برای درمان فلجی

  استفاده از ایمپلنت های زیست سازگار و منعطف در نخاع برای درمان فلجی

درمان های جدید برای افرادی که به دلیل ضایعات نخاعی فلج شده اند امیدواری هایی را ایجاد کرده است. محققین در EPFL ایمپلنتی به نام e-Dura را طراحی کرده اند که می تواند به طور مستقیم و بدون ایجاد آسیب و التهاب برای نخاع مورد استفاده قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین با ترکیب تحریکات شیمیایی و الکتریکی موفق شده اند موجب راه رفتن مجدد رت هایی شوند که از نظر نخاعی آسیب دیده بودند. اما کاربرد این روش در مورد انسان به ایمپلنت هایی با چندین عملکرد نیاز دارد که بتوانند مدت زمان طولانی بدون ایجاد آسیب یا التهاب در نخاع باقی بمانند. در این مطالعه محققین ایمپلنتی به نام e-Dura ساخته اند که برای پیوند مستقیم روی سطح مغز یا نخاع طراحی شده است. این وسیله کوچک به خوبی ویژگی های بافت های طبیعی را تقلید می کند و می تواند به طور هم زمان پالس های الکتریکی و ذرات دارویی را منتقل کند. نقطه قوت دیگر این ایمپلنت این است که احتمال رد پیوند در آن بسیار کاهش یافته است. ایمپلنت های پیشین که آن ها را تحت عنوان ایمپلنت های سطحی می شناسند مشکلاتی داشتند و از آن ها نمی شد برای بلندمدت در مورد مغز و نخاع در زیر سخت شامه( Dura mater) مورد استفاده قرار دارد زیرا بافت های عصبی حرکت می کنند و کشیده می شوند و موجب فرسایش این جسم سخت می شوند ودر نتیجه می توانند ایجاد التهاب یا بافت اسکار کنند. اما این ایمپلنت جدید می تواند در زیر سخت شامه و مستقیما درون نخاع قرار گیرد. ویژگی های انعطاف پذیری آن هم بسیار شبیه بافت طبیعی است و اصطکاک و التهاب نیز به حداقل خود رسیده است. هم چنین این ایمپلنت علاوه بر توانایی انتقال پالس های الکتریکی بسیار زیست سازگار است و رت هایی که این ایمپلنت ها در موردشان به کار رفت توانستند به تنهایی بعد از چند هفته شروع به راه رفتن کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 15 تیر,1394

پزشک مشاور

رحیم سلطانی@: <br />با سلام همانطور که در خبر هم آمده این ایمپلنت e-Dura تنها برای موش طراحی وآزمایش شده و برای انسان به ایمپلنت هایی با چندین عملکرد نیاز هست که بتوانند مدت زمان طولانی بدون ایجاد آسیب یا التهاب در نخاع باقی بمانندک هنوزموفق به ساخت این ایمپلنت ها نشده اند.

یکشنبه, 14 تیر,1394

رحیم سلطانی

با سلام <br />من این ایمپلنت که بنام e-Dura است را لازم دارم لطفا راهنمایی فرمایید از کجا می توانم تهیه کنم . <br /> <br /> <br />با تشکر فراوان

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه