تاریخ انتشار: یکشنبه 28 دی 1393
دسته بندی سریع همه سلول هایT CD4+ خون با استفاده از ریز حباب های شیشه ای

  دسته بندی سریع همه سلول هایT CD4+ خون با استفاده از ریز حباب های شیشه ای

بیماری ایدز یک مشکل سلامتی جهانی است که تمام جهان به ویژه آفریقا را بسیار نگران کرده است. طبق آمار بیش از 24 میلیون فرد مبتلا به ایدز در آفریقا زندگی می کنند که تنها 37درصد آن ها درمان شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، برخلاف حمایت های زیادی که در این مورد صورت گرفته است اما نتایج بدست آمده موفقیت آمیز نبوده است و یکی از مشکلات بزرگ هزینه های بالای داروهای این بیماری است و متاسفانه این بیماری هم بیشتر در جوامع و جمعیت های کم درآمد شایع است. برای بیماران آلوده به ویروس ایدز، تعداد سلول هایT CD4+ در خون فرد، یک مارکر مهم برای مونیتور کردن میزان پیشرفت بیماری و کارایی درمان محسوب می شود. اما یک روش استاندارد برای برآورد سلول هایT CD4+ استفاده از روش FACS یا روش MACS است که در همه جا به خوبی در دسترس نیست. اما این گزارش نشان می دهد که روشی جایگزین برای جداسازی سلول هایT CD4+ وجود دارد که می تواند برای شمارش این سلول ها مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از مزیت های استفاده از ریز حباب های شیشه ای(glass microbuble)  هزینه پایین آن ها است. این ریز حباب های شیشه ای به صورت انبوه برای بسیاری از مصارف صنعتی مانند عایق ها، حمل و نقل، نقاشی و ... تولید می شوند. سطح این ریز حباب های شیشه ای می تواند برای چسبیدن طیف متنوعی از مواد زیست شیمیایی مدیفه شود. علاوه براین، خاصیت شناوری ریز حباب های شیشه ای اجازه به دام انداختن و جداسازی سلول های هدف از سلول های ناخواسته را می دهد. با توجه به این ویژگی ها به نظر می رسد که این تکنولوژی برای ایجاد دستگاهی کم هزینه برای مونیتور کردن HIV بسیار جذاب باشد. در حال حاضر نابرابری عمیقی بین کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه وجود دارد که به این دلیل است که در بسیاری از کشورها مراقبت های بهداشتی به دلیل هزینه های بسیار سنگین یک چالش محسوب می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه