تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1391
شروع به پایان دادن ایدز کنیم
در کنفرانس بین المللی ایدز مطرح شد؛

  شروع به پایان دادن ایدز کنیم

بزرگترین کنفرانس جهانی مبارزه با ایدز در ایالات متحده آمریکا ، روز یکشنبه به بهانه رسیدن این بیماری همه گیر به یک نقطه عطف بحرانی ، افتتاح شد. یک متخصص گفت: "ما می توانیم شروع به پایان دادن به ایدزکنیم ".
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress ، بزرگترین کنفرانس جهانی مبارزه با ایدز در ایالات متحده آمریکا ، روز یکشنبه به بهانه رسیدن این بیماری همه گیر به یک نقطه عطف بحرانی ، افتتاح شد. یک متخصص گفت: "ما می توانیم شروع به پایان دادن به ایدزکنیم ".
هیچ درمان یا واکسنی برای این بیماری وجود ندارد، اما دانشمندان می گویند آنها ابزارهایی را برای متوقف کردن گسترش این ویروس مقاوم ، تا حد زیادی با استفاده از درمان هایی برای نه تنها حفظ بیماران بلکه با کمتر آلوده ساختن آنها دارند.
دکتر  Diane Havlir از دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو و رئیس کنفرانس بین المللی ایدز گفت: نسل های آینده به شجاعت ما در بزرگ اندیشیدن، جسارت  و استفاده از فرصت پیش روی ، افتخار می کنند.
Kathleen Sebelius  وزیر بهداشت و درمان گفت: دولت ما خواستار نسلی عاری از ایدز است، آنچه که قرار بود یک رویای دورباشد، درحال حاضر درپیش روی ماست."
اما چالشی که بیش از 20،000 دانشمند، پزشک ، افراد مبتلا به اچ آی وی و سیاست گذاران با آن دست به گریبان هستند این است که چگونه این علم امیدوارکننده به واقعیت عملی تبدیل شود. چه حمایت هایی برای مناطق مختلف، از کشورهای فقیر زده مبتلا به ایدز گرفته تا کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا موثر است؟
سازمان ملل متحد می گوید:  جامعه جهانی در کشورهای فقیر در سال گذشته 16،8 میلیارد دلاربرای مبارزه با ایدزهزینه کردهاما هنوز 7 میلیارد دلاردرسال ازمقدارمورد نیاز برای درمان 15 میلیون نفر تا سال 2015 باقی مانده است.
کارشناسان دراین کنفرانس گفتند آنچه که رکود جهانی مبارزه با ایدزرا تهدید می کند، هزینه های دلاری آن است.
یکی از گام های کلیدی در جلوگیری از گسترش اچ آی وی درمان زنان باردار مبتلا است به طوری که آنها ویروس را به نوزادان خود انتقال ندهند. حدود 300.000 کودک در سال گذشته آلوده بودند، اما این تعداد پیوسته در حال کاهش است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه