تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1391
ارایه یك داروی تزریقی در درمان هدفمند ایدز
پس از ارائه قرص ' Truvada' صورت گرفت؛

  ارایه یك داروی تزریقی در درمان هدفمند ایدز

محققان در تلاش برای جایگزینی قرص های روزانه درمان ایدز با یك آمپول جدید هستند.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دیلی میل نوشت: اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا هفته گذشته قرص جدیدی موسوم به ' Truvada' را برای كاهش خطر عفونت ایدز تایید كرد.

اكنون گروهی از محققان دانشكده پزشكی نبراسكا قصد دارند نوعی داروی تزریقی ضد ویروسی (ART) را به طور هفتگی یا دو بار در ماه برای ایدز ارایه كنند.

'هووارد جندلمن' مجری این تحقیقات گفت: این دارو كه فرمول نانویی دارد 'nanoART' خوانده می شود و می تواند نسبت به قرص های پیچیده كنونی بهبود بیشتری در بیمار ایجاد كند.

متخصصان، آزمایش موفقیت آمیز این آمپول نانویی دانشگاه نبراسكا را به عنوان درمانی برای موش های مبتلا به ایدز در پیشگیری از عفونت های جدید ستوده اند.

جندلمن خاطرنشان كرد : این داروها هنوز برای استفاده انسان آماده نیستند و قطعا استفاده از آنها مشكلاتی را ایجاد می كند اما باید گفت نتایج به دست آمده هیجان انگیز است و این پیشرفتی غیر قابل انكار است.

وی فرمولاسیون نانویی این دارو را یكی از مزایای اصلی آن خواند.

به گزارش ایرنا، به گفته وی ، 'نانو آرت' مستقیما به سوی سلول عفونی شده ، می رود. وقتی بیمار قرص می خورد، این قرص در سراسر بدن او پخش می شود. اما در نانوداروها از سلولهای خود بدن برای هدایت دارو استفاده می شود. پس دارو به جایی می رود كه بیماری در آن قرار دارد.
پایان مطلب/

این آمپول جدید دارو را به سلول های مونوسیت- ماكروفاژ هدایت می كند؛ اینها سلول هایی هستند كه ذرات دارویی را به مناطق مختلف بدن كه ایدز در آن رشد می كند، می برند.

به گفته این محققان، در این طرح از سلول هایی استفاده می شود كه ویروس ایدز آنها را هدف قرار می دهد. از این رو با همین سلول ها می توان دارو را به ویروس ایدز منتقل و علیه این ویروس اقدام كرد.

نتایج این تحقیقات قرار است در نشست آتی انجمن آمریكایی پزشكی نانویی ارایه شود.

مقاله این پژوهش در نشریه 'بیماری های عفونی 'منتشر شده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه