تاریخ انتشار: یکشنبه 12 بهمن 1393
پیوند سلول های بنیادی موجب کاهش ناتوانی در افراد مبتلا به MS می شود

  پیوند سلول های بنیادی موجب کاهش ناتوانی در افراد مبتلا به MS می شود

نتایج یک مطالعه اولیه نشان می دهد که بین بیمارانی با مولتیپل اسکلروزیس عود کننده- فروکش کننده با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خون ساز تیمار شدند که منجر به بهبود ناتوانی ها و کیفیت زندگی آن ها شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، آمار نشان می دهد که 50درصد بیماران مبتلا به MS ظرف ده سال بعد از تشخیص بیماری قادر به کار کردن و در نهایت ظرف 25 سال نیز توانایی راه رفتن خود را از دست می دهند. این بیماری یک اختلال ایمنی در سیستم عصبی مرکزی است. پیوند سلول های بنیادی خونساز اوتولوگ یکی از اشکال سرکوب ایمنی است اما برخلاف داروهای سرکوب کننده با پایه ایمنی استاندارد، این سلول های بنیادی به جای سرکوب کردن بیشتر برای reset کردن سیستم ایمنی هستند.

در این مطالعه محققین به بررسی ارتباط بین سلول های بنیادی خونساز غیر میلوئیدی و ناتوانی های عصبی و سایر نتایج بالینی که بیمار را درگیر می کند پرداخته اند. نتایج مربوط به آنالیز اطلاعات مربوط به 145 بیمار بود که به طور میانگین دو سال و نیم تحت نظر بودند. نتایج حاکی از بهبود ناتوانی های فردی در 50 درصد بیماران بود. بیمارانی که این سلول های بنیادی خونساز را دریافت کردند دارای بهبودی در عملکرد فیزیکی، عملکرد شناختی و کیفیت زندگی شان بودند. همچنین مشاهدات MRI نشان داد که شدت برخی علایم بالینی مانند حجم آسیب های مغزی در این بیماران پایین آمده است.  یکی دیگر از نکاتی که در این مطالعه به آن اشاره شده است این است که در زمان درمان، میزان پیشرفت بیماری و نحوه گزینش فرد بیمار بسیار مهم است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه