تاریخ انتشار: دوشنبه 27 بهمن 1393
اثر اختلالات تیروئیدی روی سلامت تولید مثلی

  اثر اختلالات تیروئیدی روی سلامت تولید مثلی

بیماری های تیروئیدی می تواند اثرات عمیقی روی سلامت تولید مثلی خانم ها بگذارد و در مورد زنانی با مشکلات باروری غربالگری باید صورت گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، این مطالعه اثر اختلالات تیروئیدی روی سلامت تولید مثلی را مورد ارزیابی قرار داده است و مروری بر شواهد اخیر روی چگونگی بهینه سازی عملکرد تیروئید برای بهبود نتایج تولید مثلی، داشته است.

تیروئید با تولید دو هورمون تری یدو تیرئونین و تیروکسین کنترل متابولیسم بدن را انجام می دهد. این هورمون ها نقش کلیدی را در رشد و تکوین به ویژه در مورد مغز دارند. هم چنین تغییر در عملکرد تیروئید روی عملکرد تولیدمثلی نیز اثر می گذارد. این مطالعه نشان می دهد که پرکاری تیروئید تقریبا در 2/3درصد زنانی با مشکلات تولیدمثلی وجود دارد. این پرکاری روی نیم درصد زنان در سن تولیدمثلی اثر می گذارد. پرکاری تیروئید در بچگی و اوایل بلوغ با تاخیر در بلوغ جنسیتی همراه است و در بزرگسالان هم موجب مشکلاتی قاعدگی شده و گاها منجر به عدم تخمک گذاری می شود. هم چنین این محققین می گویند که از آن جا که هورمون های تیروئیدی نقش بسسیار مهمی در تکوین جنینی دارند در نتیجه هر گونه اختلال تیروئیدی می تواند منجر به سقط جنین شود. هم چنین بیماری تیروئیدی به و یژه پرکاری می تواند اثرات عمیقی روی بارداری داشته باشد. این عوارض ناخواسته می تواند زایمان زودرس، پره آکلامپسی، محدودیت رشد، نارسایی قلبی و سقط جنین باشد. بنابراین به نظر می رسد که غربالگری برای بیماری تیروئید باید برای زنان با مشکلات باروری در نظر گرفته می شود. علاوه براین شواهدی وجود دارد که پیشنهاد می کند که غربالگری های روتین جمعیت برای نارسایی تیروئیدی در شروع باروری ممکن است سودمند باشد. علاوه براین، زنانی با بیماری تیروئید باید در زمان بارداری داروهای ضد تیروئیدی را مصرف کنند و مورد مونیتور قرار گیرند. ناهنجاری ها در عملکرد تیروئید می تواند اثرات ناخواسته ای روی سلامت تولیدمثلی داشته باشد و  نرخ بارداری را کاهش داده، خطر سقط را افزایش داده و اثرات ناخواسته ای روی بارداری و هم چنین نوزاد داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه