تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مرداد 1391
کودکان  چاق درمعرض خطر بیماری های قلبی هستند

  کودکان چاق درمعرض خطر بیماری های قلبی هستند

مطالعه منتشر شده در Archives of Disease in Childhood نشان می دهد که دو نفر ازهر سه بچه به شدت چاق حداقل دارای یک عامل خطر برای بیماری قلبی هستند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medical xpress ، بنا بر گفته محققان شیوع و شدت چاقی دوران کودکی در سراسر جهان افزایش یافته است است، اما تحقیقات اندکی درباره مشکلات اساسی که این کودکان علاوه بر اضافه وزن دارند انجام شده است.
آنها پایه یافته های خود را بر روی داده های ارائه شده توسط  متخصصان اطفال که به واحد نظارت بر کودکان هلندی در بین سال های 2005 و 2007 ارائه شده است، گذاشته اند.
در طی این مدت، پزشکان در حال درمان موارد جدید چاقی شدید در کودکان سنین 2 تا 18 سال در سراسر هلند ، سؤالاتی را مانند فشار خون بالا، سطح گلوکز و چربی های خون در حالت ناشتا ازبیماران خود پرسیده بودند تا اطلاعاتی را درمورد عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی بدست آورند.
تعریف چاقی شدید بر اساس شاخص توده بدن BMI) )، برای یک کودک 2 ساله 20.5، کودک 12ساله 31 و 18 ساله 35 است.
در طول سه سال، اغلب متخصصان (87٪ تا 94٪) یافته های ماهیانه خود را ازهر کودک به شدت چاق در واحد نظارت بر درمان ثبت کردند، بدین ترتیب اطلاعات 500 کودک جمع آوری شد.
هنگامی که دوباره متخصصان برای کسب اطلاعات بیشتر با این کودکان تماس گرفتند، 307  کودک به درستی در گروه به شدت چاق طبقه بندی شدند.
بیش از نیمی از این 307 کودک (52٪) پسر بودند. آنها تمایل داشتند که درانتهای طیف سنی جوانی به شدت چاق شوند و این دردختران برعکس بود. اطلاعات کامل در مورد عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی در 255 مورد (83٪) در دسترس بود.
دو نفر از سه نفر (67٪) حداقل یک فاکتورخطر برای بیماری های قلبی عروقی داشتند. بیش از نیمی (56٪) دارای  فشار خون بالا و با همین نسبت (54٪) دارای سطوح بالای کلسترول بودند. در هفت مورد (14 درصد)، قند خون ناشتا بالا بود و کمتر از 1 درصد مبتلا به دیابت نوع 2 بودند.
نویسندگان می گویند، تقریبا دو سوم (62 درصد) از کودکان 12 ساله و کوچکتر حامل یک یا چند عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی هستند.
محققان می گویند: با توجه به شیوع روز افزون دیابت نوع 2 در سراسر جهان درکودکان و نوجوانان، شیوع اختلال قند خون ناشتا در این کودکان نگران کننده است.
آنها می افزایند: به همین ترتیب، شیوع بالای پرفشاری خون و چربی های غیر طبیعی ممکن است منجر به بیماری های قلبی عروقی در بزرگسالی شود.
و نتیجه گیری کردند: "معیارهای پذیرفته شده بین المللی برای تعریف چاقی شدید و دستورالعمل ها برای تشخیص زودرس و درمان آن ضروری و مورد نیاز است."
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه