تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اسفند 1393
سلول های بنیادی مشتق از بند ناف خانم هایی با دیابت حاملگی، پیری زودرس را نشان می دهد

  سلول های بنیادی مشتق از بند ناف خانم هایی با دیابت حاملگی، پیری زودرس را نشان می دهد

سلول های چند توان جدا شده از بند ناف انسانی را سلول های استرومایی مزانشیمی(hUC-MSCs) می نامند که برای سلول درمانی طیف وسیعی از بیماری های انسانی مورد استفاده قرار می گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، شواهد جذاب جدید نشان می دهد که سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از بند ناف جدا شده از خانم هایی با دیابت حاملگی، دچار پیری زودرس، رشد سلولی ضعیف و عملکرد متابولیکی تغییریافته می شوند. محققین در دانشگاه اولسان و دانشگاه ملی سئول، ویژگی های رشدی و زیست پذیری سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از بند ناف زنان باردار مبتلا به دیابت و سالم را باهم مقایسه کردند. آن ها رشد سلولی، پیری سلول، بیان ژن مرتبط با عملکرد میتوکندریایی را ارزیابی کردند و فعالیت متابولیکی و توانایی سلول های بنیادی برای تمایز به انواع مختلف سلول ها مانند استخوان و چربی اندازه گیری کردند. این محققین می گویند که هدف ما در ابتدا درک سطحی این مطلب بود که چگونه استرس های محیطی و بارداری روی جمعیت سلول های بنیادی اثر می گذارند. در واقع این مطالعه روش غیر تهاجمی را برای ارزیابی آسیب پذیری های بالینی تکوینی ارائه می دهد.

یافته های مربوط به این مطالعه را می توانید در مقاله زیر مشاهده بفرمایید.

"Umbilical Cord Mesenchymal Stromal Cells Affected byGestational Diabetes Mellitus Display Premature Aging and Mitochondrial Dysfunction."

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه