تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اسفند 1393
استفاده از سلول درمانی برای درمان زخم های دیابتی

  استفاده از سلول درمانی برای درمان زخم های دیابتی

طبق اطلاعات ارائه شده در کنفرانس علمی سالانه انجمن جراحان پا و زانوی آمریکا(ACFAS)، پیشرفت ها در زمینه سلول درمانی می تواند به طور معناداری نتایج را برای بیمارانی با زخم های دیابتی در پا بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical.net، استفاده از سلول های بنیادی برای درمان مشکلات پا مانند زخم های دیابتی ممکن است فرایند ترمیم را بهبود ببخشد و مانع از عفونت و بستری شدن طی ریکاوری شود.

سلول های بنیادی توانایی تبدیل شدن به انواع سلول ها در بدن را دارند و این امر آن ها را کاندیدای مناسبی برای درمان برخی آسیب دیدگی ها که در استخوان، غضروف، پوست و ... اتفاق می افتد، معرفی می کند. زمانی که این سلول ها به طور مستقیم برای زخم ها، مانند زخم پا، به کار برده شوند، سلول های بنیادی می تواند روی منطقه آسیب دیده رشد کرده و به فرایند بسته شدن زخم و فرایند ترمیم کمک کند. این محققین می گویند این درمان علاوه بر تسریع فرایند، موجب کاهش درد شده و مانع از قطع عضوهایی بی موردی می شود که بدبختانه بسیاری از بیماران را تهدید می کنند.

بیماران دیابتی، به میزان زیادی با بیماری هایی در پاهایشان مواجه هستند که از جمله آن ها زخم هایی است که ناشی از نوروپاتی های محیطی است. این امر می تواند منجر به شرایط خطرناکی مانند قطع عضو شود. مطالعات اخیر در زمینه سلول های بنیادی و استفاده از آن ها در زخم های دیابتی موجود در پا نتایج مطلوبی را نشان داده است و همان طور که گفته شد مدت زمان بسته شدن زخم را کاهش می دهد، نیاز به درمان های دیگر را کاهش می دهد، عوارض جانبی ناخواسته کاهش می یابد و تعدد عفونت نیز کاهش می یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه