تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اسفند 1393
ایجاد روده کوچک مهندسی بافت شده از سلول های انسانی

  ایجاد روده کوچک مهندسی بافت شده از سلول های انسانی

مطالعه ای به وسیله محققین در بیمارستان کودکان لس آنجلس نشان داده است که روده کوچک مهندسی بافت شده از سلول های انسانی جنبه های کلیدی از روده انسانی دارای عملکرد را شبیه سازی می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، روده کوچک مهندسی بافت شده که آنها ایجاد کرده اند شامل عناصر کلیدی از پوشش موکوسی و ساختارهای حمایت کننده است که دارای توانایی جذب قند است و اجزای فراساختاری بسیار کوچک مانند ارتباطات سلولی را نیز دارا است. این مطالعه محققین را یک گام به کمک به بیماران در استفاده از طب ترمیمی نزدیک تر می کند.

روده کوچک مهندسی بافت شده(TESI) از سلول های بنیادی موجود در روده ایجاد می شود و درمان امیدوار کننده ای برای سندرم روده کوتاه(SBS) محسوب می شود که دلیل اصلی نارسایی های روده بویژه در نوزادان زودرس است. روده کوچک مهندسی بافت شده ممکن است درمان جایگزینی برای درمان های استاندارد کنونی باشد که شامل پیوند روده است و می تواند بزرگترین محدودیت موجود یعنی کمبود اهداکننده و نیاز طولانی مدت به استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی را مرتفع سازد. بدون داشتن روده ای با طول کافی، کودکان باید از طریق درون وریدی تغذیه شوند که هزینه بر است و منجر به آسیب های کبدی می شود. این محققین پیش از این نشان داده اند که روده کوچک مهندسی بافت شده می تواند از بافت اهدا شده روده کوچک انسانی که به موش های سرکوب ایمنی شده پیوند شده بودند تولید شود. با این حال، در آن مطالعه اولیه، تنها اجزای پایه ای از روده شناسایی شد. برای استفاده بالینی، لازم است که عناصر سالم و دست نخورده و عملکردی ایجاد شوند، برای مثال باید شرایط مناسبی برای بازجذب مواد غذایی و تبادل الکترولیت ها ایجاد شود. مطالعه جدید نشان می دهد که روده کوچک مهندسی بافت شده موشی بسیار شبیه روده کوچک مهندسی بافت شده مشتق از سلول های انسانی هستند و هر دو دارای بلوک های ساختمانی مانند سلول های بنیادی و پیش ساز هستند که تکثیر یافته و سازمان دهی می شوند تا روده ای را برای جایگزینی بافت زنده ایجاد کنند. و این سلول ها در بافت مهندسی شده در مکان های خاصی و در نزدیکی سایر سلول های تخصص یافته که برای سلامتی و عملکرد کامل روده انسانی لازم هستند یافت می شوند. این محققین می گویند که ما می توانیم روده کوچک مهندسی بافت شده ای را ایجاد کنیم که پیچیده تر و کاراتر از مدل های سلولی پیش ساز یا بنیادی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه