تاریخ انتشار: شنبه 07 مرداد 1391
بازگشت بینایی موش با کمک یک ماده شیمیایی انجام پذیر شد
برای درمان کور ناشی از بیماری ژنتیکی ؛

  بازگشت بینایی موش با کمک یک ماده شیمیایی انجام پذیر شد

دانشمندان آمریکایی توانسته اند با تزریق یک ماده شیمیایی به موش های کور کمک کنند تا دوباره ببینند، این ماده شیمیایی باعث می شود آنها به نور حساس شوند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از خبرگزاری فرانسه، این یافته که درمجله Neuron به چاپ رسیده است ، درمان امیدوارکننده ای را پیشنهاد می دهد که می تواند یک روزبه افرادی که از شایع ترین اشکال کوری، از جمله دژنراسیون ماکولا وپیگمانته شدن شبکیه رنج می برند کمک کند.
Richard Kramer محقق دانشگاه برکلی کالیفرنیا گفت: این ماده شیمیایی AAQ نام دارد و سلول های شبکیه چشم را به نور حساس می کند.
این روش موقتی است و نیاز به جراحی ندارد و ممکن است مسیر جدیدی را در جهت بازگرداندن دید ارائه دهد که به جایگزینی میکروچیپ ها یا انجام پیوند سلول های بنیادی نیازی نباشد.
Kramer گفت: مزیت این روش این است که از یک ماده شیمیایی ساده استفاده می شود، این بدان معنی است که شما می توانید دوز آنرا تغییر دهید، شما می توانید آن را در ترکیب با سایر درمان ها استفاده کنید و یا می توانید اگردوست نداشته باشید آن را قطع کنید.
به محض اینکه این ماده شیمیایی کامل شد ودر دسترس قرار گرفت، می توان آن را به بیماران ارائه داد اما نمی توان زمانی که عمل جراحی کاشت یک تراشه را انجام داد، از آن استفاده کرد.
معلوم نیست که موش های درمان شده تا چه اندازه می توانند ببینند، اما محققان توانستند ثابت کنند که این ماده شیمیایی اثردارد زیرا هنگامیکه موش ها در نور روشن قرار داده شدند ، واکنش اجتناب از نور را نشان دادند.
موش های مورد آزمایش، دارای جهش های ژنتیکی بودند که سلول های استوانه ای ومخروطی خود را پس از تولد از دست داده بودند.
Kramer گفت: این پیشرفت عمده ای در زمینه ترمیم چشم است.
وی افزود: "ما هنوز نیاز به اثبات ایمن و کارا بودن این روش در انسان مانند موش داریم. اما این نتایج نشان می دهد که این ماده شیمیایی بر بازیابی حساسیت به نور در شبکیه کور ناشی از بیماری ژنتیکی موثراست."
پژوهشگران گفتند، آنها در حال حاضر درحال کار بر روی نسل بعدی این ترکیب شیمیایی هستند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه