تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اسفند 1393
مطالعات روی سلول های بنیادی مزانشیمی پتانسیل درمانی یکسانی را نیز در مورد بیماران پیر نشان می دهد

  مطالعات روی سلول های بنیادی مزانشیمی پتانسیل درمانی یکسانی را نیز در مورد بیماران پیر نشان می دهد

در این مطالعه محققین به این نتیجه رسیده اند که در بیماران با سن 60 سال به بالا، پاسخ دهی درمانی به سلول های بنیادی مزانشیمی کاهش نمی یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، دکتر Joshua Hare در مرکز سلول های بنیادی دانشگاه میامی مطالعه ای را با این عنوان در ژورنالAmerican College of Cardiology   منتشر کرده است:

Effect of Aging on Human Mesenchymal Stem Cell Therapy in Ischemic Cardiomyopathy Patients

این مطالعه شامل بررسی اطلاعات به دست آمده از دو مطالعه در مورد کاردیومیوپاتی ایسکمیک بود البته در بیمارانی که سلول های بنیادی مزانشیمی را از طریق تزریق ترنس اندوکاردیال دریافت کرده بودند. از مجموع 49 بیماری که در این مطالعه به آن ها پرداخته شده بود، 23 نفر از آن ها 60 ساله و 29 نفر آن ها 60 سال به بالا داشتند. پیشرفت شرکت کنندگان با اندازه گیری شش دقیقه پیاده روی، کیفیت زندگی، تغییر در ساختار قلبی و بافت اسکار ردیابی شد. این اطلاعات سه بار گرفته شد، در ابتدای راه، در شش ماه بعد از سلول درمانی و در نهایت یک سال بعد از سلول درمانی. هر دو گروه بهبودهایی را در ویژگی های بالا نشان دادند. مهم تر این که نتایج هیچ تفاوت آماری معناداری را در بین دو گروه سنی نشان نداد. اما آزمایش های سلول های بنیادی مزانشیمی در بیماران مسن تر موضوعی ضد و نقیض در زمینه تحقیقات سلول های بنیادی است. در واقع بسیاری از بیماری های قلبی که محققین درصدد درمان آن هستند در جمعیت های مسن مقاومت بیشتری نشان می دهند. امید بر این است که با این نتایج مطالعات بیشتری در بیماران 60 سال به بالا صورت گیرد و منجر به آزمایش های شود که به این گروه نیازمند سود برساند. بیماری هایی مانند کاردیومیوپاتی، آلزایمر و بیماری های چشمی در افراد بالای 60 سال رایج تر هستند. با توجه به زیاد بودن تعداد این جمعیت مسن، محققین سلول های بنیادی می توانند در ایجاد درمان های موثر برای این گروه ترغیب شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه