تاریخ انتشار: شنبه 14 آبان 1390
رییس سازمان انتقال خون: مراكز پيوند متناسب با توليدات رشد نكرده‌اند

  رییس سازمان انتقال خون: مراكز پيوند متناسب با توليدات رشد نكرده‌اند

رييس سازمان انتقال خون ضمن بيان اين مطلب كه در زمينه توليد سلول‌هاي بنيادي كمبودي نداريم و توليد سلول‌هاي بنيادي را در تهران نگه مي‌داريم، عنوان كرد: مراكز پيوند سلول‌هاي بنيادي خونساز توسعه مي‌يابند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دكتر حسن ابوالقاسمي در گفت وگو با ايسنا، درباره وضعيت ذخيره سلول‌هاي بنيادي خونساز در اين سازمان، اظهار كرد: نگران مصرف اين ذخاير هستيم. در حال حاضر مهمترين دغدغه ما اين است كه مراكز پيوند كم هستند و شما هرچقدر براي توليد سرمايه‌گذاري كنيد، بايستي متناسب با آن مصرف شود.
وي ادامه داد: با دست اندركاران توليد و مصرف سلول‌هاي بنيادي جلسه‌اي داشتيم كه خروجي خوبي داشت. تا زماني كه نگراني ما براي مصرف اين ذخاير برطرف نشده باشد در توليد تسريع نمي‌كنيم و بنا داريم توليد را در تهران نگه داريم.
رييس سازمان انتقال خون، با اشاره به اين مطلب كه مراكز پيوند، متناسب با توليدات رشد نكرده‌اند، گفت: به منظور گسترش مراكز پيوند، برنامه‌هايي را در نظر داريم و ستاد سلول‌هاي بنيادي، سياستي به منظور حمايت از ايجاد مراكز پيوند در بيمارستان‌ها اتخاذ كرده است كه نياز به اعتبار زيادي دارد.
وي اضافه كرد: چند مركز در تهران و شهرستان‌ها بايد رشد و توسعه پيدا كنند. در آينده اگر نياز پيدا شد مراكز را گسترش مي‌دهيم. البته اكنون مراكز بزرگي در استان‌ها مشغول فعاليت هستند. گسترش اين مراكز در برخي استان‌ها هم در حال پيشرفت است. بيمارستان كودكان مفيد تهران در حال آماده سازي يك مركز پيوند است. يك مركز پيوند در موسسه محك افتتاح شده است و مركزي در بيمارستان طالقاني در حال توسعه است و براي افتتاح يك مركز در دانشگاه تهران هم برنامه ريزي شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه