تاریخ انتشار: شنبه 07 مرداد 1391
تاثیر ویتامین D برافزایش توانایی سلول های بنیادی در تشکیل مو و درمان طاسی

  تاثیر ویتامین D برافزایش توانایی سلول های بنیادی در تشکیل مو و درمان طاسی

گروهی از محققان ژاپنی کشف کردند که ویتامین D3، شکل فوق العاده فعال ویتامین D، توانایی سلول های بنیادی را به منظور القاء رشد مو افزایش می دهند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از PRWeb ، این مطالعه جدید که در STEM CELLS Translational Medicine منتشر شده است، بر مطالعات قبلی که نشان داده بودند چگونه سلول های پاپیلای درمی (DPCs) سبب تحریک سلول های بنیادی اپی تلیالی به مو می شوند، پایه گذاری شده است .
دکتر Kotaro Yoshimura گفت: ما در حال حاضر کشف کردیم که چگونه ویتامین D3 تبدیل فاکتور رشد TGF- ß2 و فعالیت آلکالین فسفاتاز را که دو ویژگی اساسی القا DPCs های مو هستند، افزایش می دهد. این بار ما بر قدرت و ارزش درمانی ویتامین D3 برای بازسازی مو متمرکزشدیم. این نتایج نشان می دهد که ویتامین D3 ممکن است برای تکثیرDPCs انسانی با کیفیت خوب و کمک به پیوند DPC برای رشد مو، مفید باشند.
دکترYoshimura  و Noriyuki AOI از دانشکده پزشکی دانشگاه توکیو (UT) ، رهبراین تحقیقات هستند. پس از انجام آزمایشات بیشتر درمورد تاثیر ویتامین D3 بر بیان ژن یکی دیگر از عناصر حیاتی رشد مو به نام Wnt10b ، آنها DPCs را از داوطلبانی که تحت جراحی کشیدن پوست چهره بودند، جمع آوری کردند. DPCs با ویتامین D3 انکوبه شد و سپس بر روی نمونه های پوستی بدون مو گرفته شده از موش پیوند زده شد.
دکتر AOI گفت: ما دریافتیم که درمان سلول های پاپیلای درمی با ویتامین D3 به طور قابل توجهی سبب افزایش رشد موهای جدید نسبت به گروه کنترل می شود، همچنین بلوغ فولیکول ها بهترشده، موها ضخیم تربوده و به مدت طولانی تری رشد داشتند.
او افزود: این مطالعه ممکن است به توسعه درمان مبتنی بر سلول برای بازسازی مو کمک کند. این تیم تحقیقاتی تاثیر بالقوه ویتامین D را بر افزایش ظرفیت سلول های خاصی در پوست برای تشکیل مو نشان دادند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه