تاریخ انتشار: پنجشنبه 06 فروردین 1394
طراحی یک راه بهتر برای مطالعه آنفلوآنزای معده

  طراحی یک راه بهتر برای مطالعه آنفلوآنزای معده

مهندسین زیستی دانشگاه Rice از آخرین دستاوردهای مهندسی بافت برای مطالعه یکی از شایع ترین و مرگ آورترین بیماری های انسانی به نام آنفلوآنزای معده استفاده کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، باکتری ها یا ویروس هایی که منجر به گاستروآنتریت حاد می شوند اغلب از غذا یا آب آلوده ناشی می شوند و منجر به قلنج، سرگیجه، اسهال و تهوع می شوند. به اصطلاح پزشکی، این پاتوژن ها را تحت عنوان بیماری های روده انسان می شناسند و زمانی که تشدید شوند، می توانند منجر به مرگ شوند. هرساله، بیماری های اسهالی دلیل 17درصد مرگ های انسانی هستند. یک مانع بزرگ در مطالعه پاتوژن های روده ای شبیه روتاویروس ها و اشرشیا کلی، که در انسان ها رفتاری متفاوت از سایر جانوران دارند. مطالعات سلول های بنیادی در سال های اخیر منجر به ایجاد مدل های واقعی تری از بیماری ها شده اند ولی هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

محققین در دانشگاه Rice می گویند که روده از چندین نوع سلول تشکیل شده است که در الگوهای پیچیده ای سازماندهی شده اند و این بافت های به طور دائم در حال حرکت هستند. این محققین بودجه ای معادل 5 میلیون دلار را از NIH دریافت کرده اند تا در قالب یک برنامه پنج ساله بیورآکتوری را بسازند که به طور دقیق بافت های پیچیده و حرکات دینامیک مجرای روده ای را شبیه سازی کند. این نوع مشکل فقط می تواند به وسیله کار تیمی حل شود، زیرا احتیاج به کارشناسانی در زمینه بیماری های روده ای، بیولوزی سلولی، مهندسی بافت، طراحی بیورآکتور و... دارد. آن ها قصد دارند که پلت فرمی را ایجاد کنند که اجازه می دهند کشت ها از نظر مکانیکی نیز تحریک شوند و تمایز سلولی و الگوسازی بافتی را افزایش دهند. سایر تیم های تحقیقاتی نیز روی ایجاد کشت های انتروئید کار خواهند کرد و تست ها شامل شناسایی پاتوژن های عفونت زا و باکتری های روده ای یا پروبیوتیک ها خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه