تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 فروردین 1394
سوئیچی که مهاجم ترین سرطان های سینه را رام می کند

  سوئیچی که مهاجم ترین سرطان های سینه را رام می کند

محققین استرالیایی دریافته اند که سرطان های سینه منفی سه گانه دو بیماری مجزا هستند که احتمالا از سلول های مختلفی منشا گرفته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این امر می تواند به توضیح این مطلب کمک کند که چرا چشم انداز بقا برای زنان مبتلا به این بیماری بسیار خوب یا بسیار بد است. این محققین در سیدنی ژنی را شناسایی کرده اند که موجب سرطان سینه مهاجم می شود و آن ها امیدوارند که به طریقی آن را خاموش کنند.

به نظر می رسد که شکل تهاجمی سرطان سین منفی سه گانه از سلول های بنیادی منشا می گیرد، در حالی که اشکال خوش خیم ان از سلول های تخصص یافته  ایجاد می شود. سلول های بنیادی دارای بسیاری از ویژگی های سلول های سرطانی هستند: آن ها پلاستیک و انعطاف پذیر هستند و توان این را دارند که تکثیر شده و به سایر بافت ها متاستاز کنند که این یک ویژگی کشنده سرطان ها است. مطالعات پیشین نشان داده است که سلول های بنیادی سینه ای برای رشد سینه و تکوین آن طی بلوغ و بارداری مورد نیاز هستند، اگرچه این که چگونه آن ها از سلول های بنیادی به سلول های تخصص یافته تبدیل شده اند نامشخص است. مطالعه ای جدید نشان داده است که ژنی به نام مهارکننده تمایزی 4(ID4) تعیین می کند که آیا سلول های بنیادی باید بنیادی باقی بمانند یا این که به سلول های تخصص یافته تبدیل شوند. به طور قابل توجه زمانی که سطوح بالای ID4 در سلول های بنیادی خاموش شود، سایر ژن های که موجب تخصصی شدن سلول می شوند روشن می شوند. این مطالعه نه تنها نوعی سرطان سینه بسیار مهاجم به نام سرطان سینه سه گانه منفی را مشخص می کند بلکه موجب کنترل آن نیز می شود. این محققین دریافته اند که ID4 در نیمی از سرطان های سینه سه گانه منفی تولید می شود و این سرطان ها پیش آگهی ها و تشخیص ضعیفی دارند. این مطالعه نشان داد که بلوک کردن ژن ID4 در مدل های آزمایشگاهی این سرطان منجر به توقف تقسیم سلول های توموری می شود. آن ها براین باورند که بلوک کردن ID4 ممکن است سرطان های سینه شبه سلول های بنیادی را به سرطان های سینه کمتر تهاجمی که به تاموکسیفن جواب می دهند تبدیل کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه