تاریخ انتشار: دوشنبه 09 مرداد 1391
تستوسترون زیادی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان مسن افزایش می دهد

  تستوسترون زیادی خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مردان مسن افزایش می دهد

با توجه به تحقیقات جدید، مردان مسن در محدوده سنی 70 تا 80 سال با مصرف بالای تستوسترون، از جمله افرادی که تحت هورمون درمانی جایگزینی قراردارند، در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات هستند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، نتایج حاصل از بزرگترین مطالعه درمورد سلامت پیری دراسترالیا  که درمجله Cancer Epidemiology Biomarkers & Prevention منتشر شده است، این خبر را تایید کرده است.
دکتر Zoë Hyde نویسنده رهبراین مطالعه از دانشگاه استرالیای غربی گفت: در حالی که سطوح بالاتر تستوسترون احتمالا عامل ایجاد سرطان نیست، اما ممکن است رشد سرطان های موجود را تسریع کند.
با این حال، دکتر Hyde هشدار داد که این یک رابطه علت و معلول را اثبات نمی کند.
او گفت: ما نیاز به انجام آزمایشات طولانی مدت و درمقیاس بزرگ از درمان با تستوسترون داریم تا ببینیم که آیا این خطر شامل مردان دریافت کننده تستوسترون می شود؟
دکتر Hyde گفت: از آنجاییکه  استفاده از درمان با تستوسترون در حال رشد بوده و سرطان پروستات نیز درسنین پیری بسیار رایج است، این پژوهش ضروری و به موقع است.
کاهش تستوسترون در مردان مسن می تواند باعث از دست رفتن توده عضلانی، کاهش عملکرد جنسی، خستگی، تغییرات خلقی، افسردگی و اختلالات شناختی شود. هورمون درمانی جایگزین ممکن است و به نظر بهترین روش برای از بین بردن این علائم باشد، اما دانشمندان اکنون بر این باورند که تحقیقات بیشتری در این روش درمانی برای تعیین اینکه آیا به بیمار کمک خواهد کرد، مورد نیاز است.
آنها می گویند که این احتمال وجود دارد که سطوح بالای هورمون تستوسترون سبب تسریع رشد سرطان پروستات شود. این سرطان که غیر قابل تشخیص است و هرگز باعث هیچ مشکلی نمی شود در حال حاضر ممکن است بر سلامت جامعه تاثیر گذارد.
دکتر Hyde افزود: از آنجاییکه که برخی از مردان می توانند از تستوسترون درمانی بهره مند شوند، ما هنوزهم به طور کامل همه مزایا و خطرات ناشی ازاین درمان را نمی شناسیم.
"هیچ نیازی نیست که مردان در حال حاضر مصرف تستوسترون را متوقف کنند، اما با توجه به یافته های ما، سلامت پروستات باید از نزدیک در طول درمان بررسی شود."
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه