تاریخ انتشار: شنبه 29 فروردین 1394
مطالعات بالینی از سلول های خود بیمار برای درمان شخصی بعد از پیوند مغز استخوان استفاده می کنند

  مطالعات بالینی از سلول های خود بیمار برای درمان شخصی بعد از پیوند مغز استخوان استفاده می کنند

مطالعات بالینی مبتکرانه از سلول درمانی شخصی برای بیماری GVHD استفاده کرده اند، بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) یک شرایط تهدید کننده حیات است که بعد از پیوند مغز استخوان، لنفوسیت های ایمنی اهداکننده به اندام فرد گیرنده حمله می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، پیوند مغز استخوان برای بیمارانی به کار می رود که دچار سرطان های خونی با مغز استخوان هستند. در این مطالعه محققین در دانشگاه Emory، سلول های مغز استخوان کودکان و بزرگسالان 12 تا 65 ساله مبتلا به GVHD جمع آوری کردند. سلول های آن ها برای ایجاد شمار زیادی از سلول های استرومایی مزانشیمی مغز استخوان اوتولوگ استفاده شد. با تزریق دوزهای بزرگ سلول های مغز استخوان شخصی به درون مغز استخوان گیرنده، پزشکان و محققین درصدد هستند که جایگاه های التهاب را هدف قرار دهند و به طور بالقوه GVHD را در روده، کبد و پوست کاهش دهند و مانع از آسیب طولانی مدت اندام شوند. سلول های خون و مغز استخوان برای بیش از 25 سال است که برای درمان بیماری های خونی تهدید کننده حیات استفاده می شوند. مطالعات بالینی رایج از سلول های استرومایی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان استفاده می کند. این سلول ها برای طیف وسیعی از بیماری ها از جمله بیماری های اوتوایمن استفاده می شوند. علایم بیماری GVHD شامل دردهای شکمی شدید، اسهال، تب، ازدست دادن وزن، حساسیت های پوستی و آسیب های کبدی است. وقوع زیاد GVHD بعد از پیوند مغز استخوان خود دلیلی دال بر این است که باید به فکر درمان های جدید بود. محققین در Emory از سلول های شخص که از مغز استخوان وی مشتق شده اند برای درمان استفاده می کنند که در مقایسه با سلول های فرد دیگر، بسیار موثرتر است. این تیم، این سلول ها را بدون استفاده از محصولات جانوری ایجاد می کنند و سلول به صورت تازه و زنده منتقل می شوند. این مطالعات بالینی بوسیله FDA مونیتور می شود و بیماران برای دریافت این سلول ها هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کنند. این بیماران بعد از دریافت سلول ها تحت مراقبت خواهند بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 24 مرداد,1394

هادی

با سلام علت کاهش یافتن پلاکت بعد از پیوند مغز استخوان در طی یک ماه بعداز پیوند در بیماران amlبه چه علت است .... وعلت افزایش یافتن گلبول سفید در بیمارن aml به چه علت است <br />بیمار خانم 30 ساله میباشد که به علت aml m4پیوند شده که 19روز پیش وقتی که ترخیص شد پلاکت 285هزار بود که در طی این مدت روز به روز کاهش یافته وبعد از گذشت 19 روز به 110 هزار رسیده آیا مشکلی در پیوند به وجود آمده است ایا خطرناک است <br /> <br /> <br />خانم 34 ساله که به علت aml پیوند شده در تاریخ ذکر شده وهمان خصوصیات ولی با این تفاوت که ایشان گلبول های سفید بالا رفته ولان پس از گذشت 19 روز به 14 هزار رسیده یعنی بیشتر از حد نرمال آیا مشکلی در پیوند رخ داده است <br /> خواهش میکنم جهت کمک به این بیمار ها راهنمایی کنید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه