تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 اردیبهشت 1394
سلول های بنیادی کپسوله شده ترمیم زخم را تسریع می کنند

  سلول های بنیادی کپسوله شده ترمیم زخم را تسریع می کنند

تیمی از محققین Cornell نشان داده اند که سلول های بنیادی محدود شده درون کپسول ها، موادی را ترشح می کنند که به ترمیم زخم های شبیه سازی شده در کشت های سلولی کمک می کنند و راهی جدیدی را ایجاد کرده اند که این مواد را به جایگاه هایی در بدن می فرستند و موجب تسریع ترمیم یا بهبود زخم می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، نیاز هست که این کپسول  ها تست شوند که آیا می تواند به بهبود زخم در جانور یا انسان کمک کنند یا خیر، اما آن ها می توانند منجر به ایجاد فن آوری" بانداژ زنده" شوندکه به معنی پانسمان های زخم قالب گیری شده با کپسول های سلول های بنیادی برای کمک به ترمیم زخم است.

سلول های استرومایی مزانشیمی اسب که میکرو کپسوله شده اند ترمیم زخم های جلدی را در in vitro بهبود می بخشند. به نظر می رسد کپسوله شدن سلول های بنیادی پتانسیل ترمیمی را افزایش می دهد. ممکن است که قرار دادن سلول های بنیادی در کپسول ها برهمکنش بین این سلول های را تغییر می دهد یا موجب تغییر ریز محیط آن ها می شود. این اولین بار است که از سلول های بنیادی کپسوله شده برای درمان زخم استفاده می شود. به این دلیل از سلول های بنیادی اسب و حیط کشت استفاده شد که برخلاف موش، فرایندهای منجر به ترمیم زخم در اسب ها شباهت های زیادی با فرایندهای ترمیمی در انسان ها دارند و ترمیم زخم در اسب ها یک مشکل پیچیده در دامپزشکی است. سلول های بنیادی مزانشیمی که از نقاط مختلف بدن می توانند جداسازی شوند، موادی را ترشح می کنند که به ترمیم زخم کمک می کنند. از آن جایی که این سلول ها به خودی خود در محل زخم باقی نمی مانند و گهگاه می توانند تومور نیز ایجاد کنند یا سلول ناخواسته ای ایجاد کنند. این محققین تصمیم گرفتند از کپسوله کردن به عنوان یک راه حل استفاده کنند. کپسول های کمک می کنند که سلول ها در حالی که موادی را به جایگاه زخم ترشح می کنند در مکانشان باقی می مانند، هم چنین این کپسول ها در صورتی که سلول های بنیادی طی تمایزیشان به مسیر اشتباهی وارد شوند به آسانی برداشته می شوند. نتایج نشان داد که این کپسول های هیدروژلی نه تنها ویژگی های سلول های بنیادی را از بین نمی برند بلکه موجب تقویت اثرات مفید محصولات ترشح شده سلول های بنیادی در کشت های بافت می شود. این مطالعه پیشنهاد می کند که کپسوله کردن سلول های بنیادی برای ترمیم زخم نه تنها مشکلاتی را در پی ندارد بلکه تاثیر درمان را نیز افزایش می دهد. همان طور که گفته شد این کپسول های محتوی سلول درون بانداژها قالب گیری می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه