تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394
	دستیابی به موفقیت برای درمان تاندون

  دستیابی به موفقیت برای درمان تاندون

محققین بعد از به دست آوردن دیدگاه های جدید درمورد مشکلات، به دنبال درمانی جدید برای درمان آسیب های تاندونی مانند آرنج تنیس(tennis elbow) و التهاب تاندون آشیل هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، آسیب های تاندونی یا تاندونوپاتی بسیار شایع هستند و 30 تا 50 درصد آسیب های ورزشی را در بر می گیرند و معمولا به وسیله فشارهای تکراری و  یا تروما ایجاد می شوند. در حالی که بسیاری از افراد بعد از یک دوره استراحت ریکاوری می شوند اما شمار زیادی هم بهبود نمی یابند زیرا ساختار خود تاندون برای همیشه ضعیف شده است. تاندون های سالم که عضلات را به استخوان متصل می کنند بدوا از کلاژن نوع یک تشیکل شده اند که ماده بسیار قوی است. در زمان آسیب، بدن با تولید کلاژن نوع 3 سریعا آسیب را ترمیم می کند. این نوع از کلاژن به قویی کلاژن نوع یک نیست و بیشتر به آسیب مستعد است. به طور طبیعی، با گذشت زمان، نوع سه با نوع یک قوی تر جایگزین می شود.

با این حال، در برخی افراد، آسیب های تکراری به معنی است که بدن هرگز کلاژن نوع سه ضعیف تر را جایگزین نمی کند و آن افراد دارای تاندون های ذاتا ضعیف با علایم بلند مدت مانند درد و کاهش قدرت تحرک هستند. محققین در دانشگاه گلاسکو درمان جدیدی(TenoMiR) را برای درمان تاندونوتراپی استفاده کرده اند. این مطالعه تزریق های میکروRNA به درون تاندون استفاده کرده اند که تولید کلاژن نوع سه را پایین آورده و آن را به نوع یک تبدیل می کند. این محققین با موفقیت توانستند این سوئیچ را در کشت سلول و موش انجام دادند. آن ها اینک این درمان را روی اسب ها انجام داده اند که به فراوانی دچار آسیب های تاندونی به ویژه در مسابقات می شوند. دکتر میلار در دانشگاه گلاسکو می گوید که تاندونوپاتی لزوما به دلیل عدم تعادل بین کلاژن نوع یک و نوع سه است که دلیلی مولکولی برای این واقعه است. این موفقیت به محققین اجازه می دهد که راهی را برای تغییر سطح کلاژن نوع سه در تاندون ها بیابند تا بیماران بتوانند هر چه سریع تر بهبود یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه