تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 اردیبهشت 1394
ساخت یک لوله گوارش بهتر با استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات گوارشی

  ساخت یک لوله گوارش بهتر با استفاده از سلول های بنیادی برای مبارزه با مشکلات گوارشی

اگر شما با یکی از مشکلات گوارشی مواجه شده اید، احتمالا این از اثرات یک عفونت میکروبی در سیستم گوارشی شما است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین درک کاملی از آن چه طی عفونت های گوارشی اتفاق می افتد و در موارد شدید به مرگ منجر می شود ندارند. ابهامات زیادی در مورد برهمکنش پیچیده بین سلول های ما، باکتری های همزیست در روده گوارش ما و باکتری های مهاجم وجود دارد. محققین دردانشگاه میشیگان این موضوع را به صورت جدیدی دنبال کرده اند.

آن با استفاده از سلول های بنیادی، مجراهای گوارشی کوچکی را در ازمایشگاه تولیدد کرده اند و به بررسی این مطلب پرداخته اند که چگونه باکتری های بیماری زا و ویروس ها اکوسیستم میکروبی درون مجرای گوارشی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. این محققین با استفاده از سلول های بنیادی، ارگانوئیدهای روده ای کوچک انسانی را تولید کرده اند که می توانند مخلوطی از باکتری ها را  به درون آن تزریق کنند. این محققین برای اولین از ارگانوئیدهای روده ای انسانی(HIOs) برای نشان دادن اثرات عفونت باکتریایی در محیط روده ای فاقد اکسیژن استفاده کرده اند.

برای رشد ارگانوئیدهای روده ای انسانی محققین از سلول های بنیادی جنینی انسان استفاده کردند و آن ها را به سلول های روده ای تمایز دادند. تحت شرایط مناسب آن ها تکثیر شده و خود را به صورت ساختار لایه ای پوشاننده روده کوچک(اپی تلیوم) سازماندهی می کنند محل برهمکنش میکروب ها و بدن ماست. میکروبیوم طبیعی بدن می تواند به ما کمک کند اما اختلال در این میکروبیوم از طریق مواردی مانند استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها می تواند اجازه تهاجم عواملی مانند Clostridium difficile به اپی تیلوم روده را بدهد. این محققین درصدد هستند که این مدل را برای سنجش های با مقیاس بزرگتر و در مواردی مانند غربالگری دارویی نیز استفاده کنند. این محققین برهمکنش بین ارگانوئیدهای روده ای انسانی و میکروبیوم طبیعی روده و همچنین پاتوژن ها را بررسی خواهند کرد. این پروژه بودجه ای بالغ بر 6 میلیون دلار از NIH دریافت کرده است و امید بر این است که با به نتیجه رسیدن این مطالعه راه های جدیدی برای درمان برخی از بیماری های گوارشی بدست آید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه