تاریخ انتشار: شنبه 05 اردیبهشت 1394
فن آوری های جدید برای گرفتن اسپرم بیشتراز مایع سمن

  فن آوری های جدید برای گرفتن اسپرم بیشتراز مایع سمن

برای لقاح آزمایشگاهی و سایر تکنولوژی های کمک باروری، انتخاب سالم ترین و بهترین اسپرم متحرک از نمونه سمن می تواند به طور معناداری موفقیت را افزایش دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تکنولوژی های با مقیاس میکرو یا میکروفلوئیدیک که در اصل برای غربالگری های ژنی پیشرفته و مراقبت های تشخیصی ایجاد شده، اینک می تواند برای تقویت مرتب سازی و جداسازی اسپرم استفاده شوند. این روش های جدید نتایج امیدوارکننده ای را با استفاده در مورد مواردی مانند ژنومیک تک اسپرمی، تست باروری مردان و حفظ حیات وحش نشان داده است که می تواند در مورد آخر به حفظ گونه های در حال انقراض کمک کند.

لقاح و تولید مثل راز بقای یک گونه هستند. این محققین در دانشگاه Connecticut می گویند که فن آوری های میکروفلوئیدیک درک بهتری را از مکانیسم های دخیل در حرکت اسپرم در یک محیط پیچیده ارائه می دهند. روش های مرسوم برای جداسازی اسپرم می تواند منجر به آسیب به DNA شود، نیاز به کار زیاد دارد و اغلب عملکرد خلوص پایینی دارد. تاسوگلو و همکاران خلاصه ای از راه حل میکروفلوئیدیک جدیدا تولید شده شان که استفاده از آن آسان است، یکبار مصرف است،  ارزان است و توانایی بالایی برای انتخاب اسپرم دارد ارائه داده اند که شامل یک وسیله ای است که اسپرم ها را از طریق استفاده از مواد شیمیایی، گرما، جاذبه و سایر نیرو ها و فاکتورها مرتب می کند. روی هم رفته این راه حل که ترکیبی از چندین روش است، پتانسیل زیادی برای مرتب سازی کنترل شده اسپرم دارد و می تواند انقلابی را در تحقیقات اسپرم ایجاد کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه