تاریخ انتشار: پنجشنبه 12 مرداد 1391
آمار اهداکنندگان و ذخایر خون بندناف اعضای BMDW از 20 میلیون گذشت

  آمار اهداکنندگان و ذخایر خون بندناف اعضای BMDW از 20 میلیون گذشت

سازمان جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی مغز استخوان(BMDW) اعلام کرد که آمار متقاضیان اهدای سلول های بنیادی و ذخایر خون بندناف اعضای این سازمان از مرز 20 میلیون گذشت.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، سازمان جهانی اهداکنندگان سلول های بنیادی مغز استخوان(BMDW) که بانک خون بندناف رویان ایران، بانک خون بندناف شریعتی و سازمان انتقال خون نیز از اعضای آن محسوب می شوند در گزارشی اعلام کرد، اعضای این سازمان جهانی تا کنون موفق شده اند بیش از 19 میلیون اهدا کننده سلول های بنیادی را ثبت نام وبیش از 500 هزار نمونه خون بندناف را ذخیره سازی کنند.

به طور مشخص در این سازمان تا کنون 20,276,483 اهدا کننده سلول بنیادی و خون بندناف ثبت نام کرده اند.

بنابراین گزارش در حال حاضر 805 کاربر از 498 مرکز به خدمات آن لاین  BMDW دسترسی دارند.

درحال حاضر بزرگترین بانک سلول های بنیادی در آمریکا با 9 میلیون دهنده است که بسیاری از کشورها از آنجا سلول وارد می کنند اما همان کشور نیز گاهی ناچار است برای برخی بیماران، از کشورهای دیگر سلول وارد کند. لذا عضویت در BMDW یعنی جمعیت اهداکنندگان سلول های بنیادی بسیار حائز اهمیت است و کشورها را قادر می سازد تا سلول مورد نیاز خود را از میان متقاضیان اهدای سایر کشور ها بیابند.

همه کشورها نیاز است تا بانک بزرگی از جمعیت اهداکنندگان سلول های بنیادی )بانک HLA) داشته باشند تا در مواقع لزوم بتوان نیاز بیماران رامرتفع کرد.

به گفته پزشکان، بانک های HLA و خون بندناف حتی با داشتن صدها و میلیون ها نمونه نیز نمی توانند پاسخگوی همه بیماران باشند و همواره تعدادی بیمار یافت می شود که برای آنها دهنده ای نیست لذا عضویت در BMDW و تلاش کشورها برای افزایش آمار اهدا کنندگان و ذخایر بانک خون بندناف در نجات جان بیماران بسیار تاثیرگذار است.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 01 اسفند,1393

شهرام

باسلام.26سالمه/کاملاسالم/گروه خونیB+/ساکن اصفهان.درازای مبلغی مایلم مغزاستخوان خودرااهداکنم.باتشکر 09333631817

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه