تاریخ انتشار: دوشنبه 16 آبان 1390
نتایج مثبت پیوند مستقیم خون بندناف اعضای خانواده اثبات شد

  نتایج مثبت پیوند مستقیم خون بندناف اعضای خانواده اثبات شد

تحقیقات ثابت کرد که پیوند خون بندناف از خواهر یا برادر با HLA یکسان نتایج امیدوار کننده ای درکودکان در برداشته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، براساس تحقیقاتی که نتایج آن در نشریه Hematological به چاپ رسیده است، این نتایج مثبت تلاش های هدفمند برای ذخیره سازی خون بندناف در بانک های خون بند ناف خانوادگی (خصوصی) را نشان می دهد که می تواند برای خواهر و برادر مبتلا به یک بیماری قابل درمان با استفاده از پیوند سلول های بنیادی خونساز آلوژنیک و یا برای تحقیقاتی که به بررسی استفاده از سلول های خون بند ناف آلوژنیک یا اتولوگ می پردازد مورد استفاده قرار گیرد.
Eurocord گزارش داده است که بیش از 500 بیمار با خون بند ناف پیوند شده اند که از این میان طی 4 سال ، 91 درصد بیماران غیربدخیم خونی و 56 درصد مبتلایان به بیماری های بدخیم خونی نجات یافته اند.
بیشترین بیماری های خونی دیده شده در کودکان لوسمی، هموگلوبینوپاتی یا بیماری خونی موروثی ، نقص ایمنی و یا بیماری های متابولیک بوده است.
اگرچه، بانک خون بند ناف خانوادگی یا خصوصی به طور گسترده تبلیغ نمیشود، اما بسیاری از واحدهای خون بند ناف  که در پیوند مورد استفاده قرار گرفته است از بانک خصوصی بوده اند که به نظر می رسد واجد شرایط لازم برای ذخیره این واحدهای خونی نیستند.
بازاریابی به وسیله بانک های خصوصی که عمدتا واحد اتولوگ خون بند ناف را ذخیره می کند منجر به سردرگمی عمومی می شود.
درحال حاضر دلایل معتبر کمی برای ذخیره سازی اتولوگ وجود دارد اما ممکن است دلایل جدیدی در آینده ظاهر شود.
البته باید گفت تلاش کمی برای ارائه اطلاعات بی طرفانه و آموزش برای تمایز میان انواع مختلف بانک کردن خون بندناف ، مدل های اقتصادی و استانداردهای مرتبط با چنین برنامه های اختصاص داده شده است.
به گفته محققان، به منظور ارائه خدمات بهتر به خانواده های نیازمند، ذخیره سازی مستقیم خون بند ناف خانواده ها باید مورد تشویق قرار گیرد و از نزدیک هم تحت نظارت استانداردهای رایج باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه