تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 مرداد 1391
10 درصد تفاوت های هوشی نتیجه کیفیت مسیرهای عصبی درون مغز است

  10 درصد تفاوت های هوشی نتیجه کیفیت مسیرهای عصبی درون مغز است

مطالعه تازه ای چنین القا می کند که مسیرهای عصبی در قشر مخ پیش پیشانی یکی از عامل های افزایش هوش است.

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از پژوهشکده علوم شناختی، پژوهشگران دانشگاه واشینگتن در سنت لوییس می گویند این "پیوستگی جهانی (سرتاسری) مغز" حدود 10 درصد از تفاوت ها میان هوش فردی را توضیح می دهد.

این پژوهشگران توجه دادند مطالعه های پیشین نشان داده بوده است که اندازه مغز موثر بوده و 7/6 درصد از تفاوت های فردی در میزان هوش به آن بستگی دارد.

مطالعه های اخیر بر روی قشر مخ پیش پیشانی جانبی، منطقه ای درست در پشت گیجگاه، به عنوان منطقه ای که در پردازش ذهنی سطح برتر نقش کلیدی دارد انگشت گذاشته است.  میزان فعالیت های این منطقه نیز دلیل 5 درصد دیگر از تفاوت ها میان هوش های فردی به شمار می آید.

این پژوهش تازه چنین القا می کند که حدود 10 درصد دیگر از تفاوت های فردی در هوشمندی می تواند توسط قدرت مسیرهای عصبی که قشر مخ پیش پیشانی چپ را به بقیه مغز پیوند می دهد توضیح داده شود.

به گفته مایکل دبلیو. کول، نویسنده اصلی و یک پژوهشگر پسادکترا در زمینه عصب شناسی شناختی در دانشگاه واشینگتن،  این یافته ها "پیوستگی جهانی مغز" را به عنوان رویکرد تازه ای در درک هوشمندی انسان به اثبات می رساند.

تاد بریور، هم نویسنده این مقاله، دارنده دکترا و استاد روان شناسی، افزود: "این مطالعه چنین القا می کند که بخشی از آنچه که ما به عنوان هوشمندی منظور داریم این است که قشر مخ پیش پیشانی جانبی کارش را درست انجام دهد؛ و بخش دیگری از آن معنا این است که آن می تواند به گونه کارسازی با بقیه مغز ارتباط برقرار نماید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه