تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مرداد 1391
کشف مارکرخونی بیماری لو گریگ، می تواند به درمان های جدید منجر شود

  کشف مارکرخونی بیماری لو گریگ، می تواند به درمان های جدید منجر شود

درمطالعات پیش بالینی انجام شده بر روی موش های با ژن جهش یافته ALS، محققان مشاهده کردند که دو ماه قبل از شروع ALS، مونوسیت ها در طحال دارای ویژگی هایی با کیفیت پیش التهابی می شوند.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازMedical research ، محققان Brigham و بیمارستان زنان (BWH) برای نخستین بار کشف کردند که تغییر در مونوسیت ها (یک نوع سلول سفید خون) یک نشانگرزیستی اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، یا بیماری لو گریگ است. این یافته  گامی است به سوی یک درمان جدید برای این بیماری ناتوان کننده عصبی که حدود 30،000 آمریکایی را تحت تاثیر قرارمی دهد.
این مطالعه در مجله Journal of Clinical Investigation منتشر شده است.
درمطالعات پیش بالینی انجام شده بر روی موش های با ژن جهش یافته ALS، محققان مشاهده کردند که دو ماه قبل از شروع ALS، مونوسیت ها در طحال دارای ویژگی هایی با کیفیت پیش التهابی می شوند. به محض اینکه بیماری شروع به پدیدارشدن می کند، افزایشی در مولکول های سیگنال دهنده سلولی صورت می گیرد که سبب جریان یافتن مونوسیت ها به سمت نخاع شده و هجوم این سلول های سفید خون ملتهب، سبب مرگ سلول های عصبی نخاع می شود.
هنگامی که محققان این موش ها را با آنتی بادی های تعدیل کننده مونوسیت های التهابی تحت درمان قرار دادند، آنها مشاهده کردند که مونوسیت های کمتری وارد نخاع شده و سبب کاهش از دست رفتن سلول عصبی و زنده ماندن طولانی آنها شده است.
پس ازمشاهده این فعالیت ها در موش، محققان BWH با تیم تحقیقاتی کلینیک ALS بیمارستان عمومی ماساچوستMGH)  ) همکاری کرده و دریافتند که مونوسیت های مشابهی درافراد مبتلا به ALS وجود دارد آنها یک مارکرویژه التهابی بیماری را نیز نشان دادند.
دکتر Howard Weiner مدیربرنامه مولتیپل اسکلروزیس BWH ونویسنده ارشد این مطالعه گفت: از اینکه سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در بیماری های عصبی مثل ALS ایفا می کند، تعجب می کنیم. این سیستم ایمنی پیچیده بوده و آزمایشات ایمونوتراپی قبلی موفق نبوده است، اما در حال حاضر ما می دانیم که چه چیزی درخون اشتباه است و این اهداف جدید درمانی را برای ALS و احتمالا دیگر بیماری ها در آینده ای نزدیک بازخواهد کرد.
هر ساله، حدود 5600 نفر در ایالات متحده به ALS  مبتلا می شوند. این بیماری برعملکرد عصب و عضله تاثیرگذاشته و در نهایت منجربه فلج می شود. سن متوسط در زمان تشخیص 55 سال است. بیست درصد بیماران تا پنج سال یا بیشتر زندگی می کنند و 10 درصد آنها بیش از ده سال زندگی خواهند کرد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه