تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 آبان 1390
درمان پارکینسون در حیوانات با استفاده از سلول های بنیادی

  درمان پارکینسون در حیوانات با استفاده از سلول های بنیادی

دانشمندان موفق به رشد سلول های عصبی از سلول های بنیادی جنینی انسان شده و آنها را به مغز حیوانات مبتلا به بیماری پارکینسون پیوند زدند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از presstv ، بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده سیستم اعصاب مرکزی است که اغلب پس از سن 50 سالگی در انسان بروز می کند.
این بیماری که باعث بروز مشکل حرکتی و لرزش می شود ناشی ازانحطاط سلول های خاصی از مغز است که مسئول تولید یک ماده شیمیایی به نام دوپامین می باشد.
محققان مرکز سرطان Sloan-Kettering می گویند که آنها توانستند بر مشکلات قبلی تبدیل سلول های بنیادی جنینی انسان به نورون های دوپامین ساز که دراین بیماری از بین رفته اند غلبه کنند.
با توجه به گزارشی که در نشریه Nature منتشر شده ، محققان موفق به پیدا کردن سیگنال های خاص مورد نیاز برای تبدیل سلول های بنیادی به نوع حقیقی سلول ها شده اند.
این سلول های عصبی ایجاد شده به مغز موش ، رت و در نهایت میمون که سلول های تولید کننده دوپامین در آنها از قبل نابود شده بود تزریق شدند. سلول های تزریق شده سالم مانده و فعالیت طبیعی خود را که تولید دوپامین است آغاز کرده و منجر به درمان علائم پارکینسون شدند.
پژوهشگر ارشد این مطالعه دکترLorenz Studer گفت : ما در نهایت سلولی داریم که به نظر می رسد زنده مانده و فعال است .
او افزود: سلول هایی که ما در گذشته تولید کردیم مقداری دوپامین تولید می کردند ، اما سلول واقعی کامل نبودند ، بنابراین بهبودی محدودی درحیوانات داشتند. در حال حاضر ما می دانیم که چگونه آنها را تولید کنیم تا امیدی برای استفاده بالینی در آینده باشند.
در حال حاضر ، درمان اصلی بیماری پارکینسون داروهایی هستند که با افزایش میزان دوپامین در مغز علائم آن را کنترل می کنند.
یک موفقیت در جایگزینی ایمن سلول های عصبی تولید کننده دوپامین در مغز بیماران، این بیماری را که میلیون ها نفر در سراسر جهان را درگیر کرده درمان می کند. تکنولوژی سلول های بنیادی ممکن است فرصت جدیدی را برای درمان سایر اختلالات مزمن ناتوان کننده مغز مانند آلزایمر فراهم کند.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه