تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 آبان 1390
اهدای کبد توسط افراد زنده خطری برای سلامتی ندارد

  اهدای کبد توسط افراد زنده خطری برای سلامتی ندارد

محققان اعلام کردند که اهدای کبد توسط افراد بزرگسال زنده جهت پیوند به بیماران کبدی، خطری برای زندگی فرد اهدا کننده به همراه ندارد.


امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ساینس دیلی، محققان بیمارستان Henry Ford با مطالعه 10 ساله بر روی اهدا کنندگان کبد دریافتند هیچ نوع مرگ یا تهدید جانی که آنها را نیازمند به بستری شدن در بخش های ICU کند برای آنها اتفاق نیافتاده است.
به گفته Hemal Patel متخصص گوارش در بیمارستان هنری فورد، درحالی که نیاز به ارگان های اهدایی که بسیار محدود هم هستند رو به رشد است و بیشتر افراد که در لیست انتظار پیوند عضو هستند به دلیل این محدودیت در حال مرگند، محققان در صددند تا راه هایی برای افزایش تعداد ارگان قابل پیوند بیابند.وی افزود: با تحقیقات 10 ساله در این مرکز، با میزان 100 درصدی بقای اهدا کنندگان و درصد کمی عوارض روبه رو بوده ایم که این خبر خوشی برای آینده پیوند خواهد بود.
نتایج این مطالعه در شصت و دومین همایش سالانه انجمن آمریکایی بررسی بیماری های کبدی در سان فرانسیسکو ارائه شده است.
پیوند کبد از بزرگسالان به بزرگسالان از حدود یک دهه پیش رواج دارد و شامل اهدای لوب راست کبد است که معمولا از بستگان یا دوستان نزدیک گیرنده اتفاق می افتد. اهدا کنندگان زنده کبد، سهم قابل توجهی در تامین مخزن ارگان فراهم می کنند و در نتیجه مدت زمان انتظار در لیست پیوند را کاهش داده و همچین باعث کاهش مرگ و میر می شود.
پروهش مرکز هنری فورد بر روی 54 اهدا کننده زنده کبد انجام شده است که در فاصله بین ژانویه 2000 تا مارس 2011 در مرکز هنری فورد مورد پیوند قرار گرفته بودند.
این تحقیق نشان داد که عمل جراحی برای اهدا کنندگان عامل مرگ و میر نبوده و اکثر اهداکنندگان نیز تنها با عوارض جزئی روبه رو شده اند.
در حالی که هیچ عوارض جدی و یا مرگ و میر بر اثر اهدا کبد عنوان نشده است محققان گزارش دادند که حدود 61 ٪ عوارض جزئی در کل 54 نفر ازاهدا کنندگان و 25 ٪  بستری شدن در بیمارستان پس از عمل جراحی به دلایل جزئی گزارش شده است.
همچنین مشخص شد 26 ٪ از کسانی که دچارعوارض جزئی شده اند به جراحی (3.7 ٪)، اندوسکوپی (11.1 ٪) و یا رادیولوژیکی (5.5 ٪) نیاز پیدا کرده اند. 
دیگر عوارض به صورت خود به خود محدود شده و یا با مداخلات دارویی بهبود یافته بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 17 شهریور,1393

omid

به دلیل مشکلات مالی کبد خودما میفروشم سن 28 سال گروه خونی o+ لطفا شماره و حد اکثر مبلغ پیشنهادیتونا برام بفرستین <br />Email : hari.esf@mailfa.org

ﺳﻪشنبه, 25 تیر,1392

لیلا عرب

سلام ما ی مریض داریم که احتیاج به پیوند کبد داره 51سالشه و من خودم میخوام بهش کبد اهدا کنم26 سالمه اینکه سن من از اون کمتر هست ایرادی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ: انجام پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز توسط بهترین متخصصین انجام می شود.لطفا با با این بیمارستان تماس گرفته و مشورت کنید.

ﺳﻪشنبه, 25 تیر,1392

میثم

سلام ما ی مریض داریم که احتیاج به پیوند کبد داره 51سالشه و من خودم میخوام بهش کبد اهدا کنم26 سالمه اینکه سن من از اون کمتر هست ایرادی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

دوشنبه, 27 خرداد,1392

میثم

سلام و خسته نباشید.مرسی از اطلاعات خوبتون.من میخوام کبد اهدا کنم به کجا باید مراجعه کنم

ﺳﻪشنبه, 13 تیر,1391

رجبی

سلام ممنون از اطلاعاتی که دراختیار اهدا کنندها می گذارید . من می خواهم قسمتی از کبدم را اهدا کنم من دیابت نوع 2 را دارم شخص بیمار ایران نیست
خوب من مجبورم اول یکسری آزمایشات لازم را در ایران انجام بدهم لطفا من را راهنمایی کنید . با تشکر
با سلام .شما می توانید در این خصوص با مرکز تحقیقات کبد بیمارستان شریعتی تماس بگیرید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه