تاریخ انتشار: شنبه 28 مرداد 1391
درمان بیماری تورت با تحریک عمیق مغزی

  درمان بیماری تورت با تحریک عمیق مغزی

سندرم تورت یک اختلال عصبی است که مشخصه آن حرکات تکراری غیرارادی و تیک های عصبی و همچنین مشکلات رفتاری است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medical xpress ، با توجه به تحقیق دانشگاه ولز جنوبی که در  American Journal of Psychiatry منتشر شده است ، ده نفراز یازده بیمار مبتلا به سندرم تورت شدید (Tourette)، پس ازانجام عمل جراحی تحریک عمیق مغز بهبود یافتند .
سندرم تورت یک اختلال عصبی است که مشخصه آن حرکات تکراری غیرارادی و تیک های عصبی و همچنین مشکلات رفتاری است.
تحریک عمیق مغزی یک تکنیک درمانی است که شامل قرار دادن الکترودها درنقاط خاصی از مغز برای ارائه تحریک مداوم است.
پروفسور Perminder Sachdev رهبراین پژوهش علمی می گوید که تحریک عمیق مغزی ممکن است نقش مهمی در درمان سندرم تورت در شدید ترین شکل خود داشته باشد. او می گوید این تیک های عصبی معمولا در حدود 50 تا 70 درصد از موارد با داروها به خوبی درمان می شود.اما این داروها در برخی بیماران می تواند عوارض جانبی داشته باشند.
یازده بیمارکه هشت نفر از آنها در اواخر سی سالگی خود مبتلا به سندرم تورت شدید بودند، در بیمارستان سنت اندرو بریزبن و زیر نظر پروفسور Peter Silburn متخصص مغز و اعصاب ، تحت تحریک عمیق مغزی قرار گرفتند. آنها در ابتدا یک ماه بعد ازعمل جراحی و پس از آن حدود یک سال پس از عمل پیگیری شدند.
ده نفر ازاین 11 بیمار بهبودی فوری را در شدت تیک ها بلافاصله بعد از درمان نشان دادند، پیگیری نهایی با یک کاهش کلی 48 درصدی در تیک های عصبی همراه بود، علائم روانی نیز بهبود یافت.
پروفسور Sachdev می گوید: از آنجا که تحریک عمیق مغزی شامل جراحی مغزاست، دارای برخی خطرات هر چند اندک می باشد. از این رو احتمالا تنها در افرادی که از تیک های عصبی قابل توجه رنج می برند، استفاده شود.
"مطالعه ما نشان می دهد وقتیکه انتخاب مناسب باشد، بیماران تا حد زیادی می تواند از تحریک عمیق مغزی بهره مند شوند."
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه