تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1390
کشتن سلول های سرطانی با آنتی بادی و نور

  کشتن سلول های سرطانی با آنتی بادی و نور

محققان توانستند ازآنتی بادی های خاص توموری استفاده کنند که خود را به سلول های سرطانی چسبانده اما مخفی باقی خواهد ماند . تنها زمانی که این سلول های سرطانی در معرض یک ماده شیمیایی به نام IR700 و سپس در معرض نور قرار گیرند آنتی بادی کشتن سلول های سرطانی را آغاز می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  به طور سنتی ، سه راه عمده برای مبارزه با سرطان در افراد وجود دارد : جراحی ، پرتو درمانی و شیمی درمانی. در حالی که ثابت شده هر سه آنها در درمان برخی از انواع سرطان ها موثر هستند، هر سه نیزمی تواند اثرات جانبی ناخوشایندی داشته باشند. به این دلیل است که محققان همچنان در تلاش برای پیدا کردن راههای دیگری برای از بین بردن سلول های سرطانی هستند.
براساس مقاله منتشر شده در Nature Medicine ، گروهی ازمحققان موسسه ملی سرطان در ایالات متحده نوعی از ایمنوتراپی نوری (photoimmunotherapy) را ابداع کرده اند که ترکیبی از رنگ حساس به نور است. یک ماده شیمیایی خاص وآنتی بادی هایی درآن وجود دارد که وقتی نور بر روی آنها تابیده می شود سلول های سرطانی را مورد هدف قرار داده و می کشد.
Photoimmunotherapy قبل ازاین نیزامتحان شده است اما نه با این روش. در تحقیقات قبلی آنتی بادی هدف اختصاصی نداشت ، بدین معنی که سلول های دیگر را نیزازبین می برد.
در این پژوهش ، محققان توانستند ازآنتی بادی های خاص توموری استفاده کنند که خود را به سلول های سرطانی چسبانده اما مخفی باقی خواهد ماند . تنها زمانی که این سلول های سرطانی در معرض یک ماده شیمیایی به نام IR700 و سپس در معرض نور قرار گیرند آنتی بادی کشتن سلول های سرطانی را آغاز می کند.
این گروه در مطالعات آزمایشگاهی خود ، نوعی ازسلول های سرطانی پوست را به پوست ناحیه پشت موش تزریق کردند.
وقتی که به آنها دارو داده شد و سپس در معرض نورقرار گرفتند ، محققان متوجه شدند که اندازه توموردراین موش ها نسبت به گروه کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافته بود. آنها همچنین دریافتند که سلول های دیگر اطراف تومور دست نخورده باقی مانده و هیچ گونه واکنش سمی به درمان وجود نداشت.
هنوز مشخص نشده که آیا این روش در انسان نیزکارمی کند ، اما تحقیقات بیشتر به احتمال زیاد در بسیاری از مناطق دیگر و بر روی انواع دیگری از حیوانات قبل از آزمایش برروی انسان قابل انجام است .
اگراثبات شود اینچنین photoimmunotherapy قابل اجرا است، میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان ممکن است ازدرد پس ازجراحی و یا عوارض جانبی مضراشعه و شیمی درمانی نجات یابند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه