تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394
رشد مجدد مو در بیماران آلوپسی آره آتا به دنبال سلول درمانی

  رشد مجدد مو در بیماران آلوپسی آره آتا به دنبال سلول درمانی

بیماری آلوپسی آره آتا یم بیماری اوتوایمن شایع است که فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و به دلیل ریزش مو اثر زیادی روی کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بیماران دارد. مدیریت های بالینی و نتایج حاصله به دلیل رژیم های سرکوب کننده ایمنی با مدوله کننده ایمنی در حال حاضر دارای محدودیت هایی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازBiomedcentral، محققین چینی در دانشگاه پزشکی Hebei یک سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی را طراحی کرده اند که به موجب آن خون بیمار از طریق یک سیستم لوپ بسته به چرخش در می آید و سلول های تک هسته ای را از سایر اجزای خون جداسازی می کند، این امر اجازه می دهد که سلول ها با سلول های بنیادی چند توان چسبنده مشتق از خون بند ناف انسانی مختصری برهمکنش داشته باشند و سلول های اوتولوگ را به جریان خون بیمار باز گردانند. در فاز یک و دو مطالعه بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا شدید(9 نفر) با این سلول های بنیادی تیمار شدند. میانگین سنی 20 سال بود و مدت متوسط آلوپسی پنج سال است. نتایج حاصل از اطلاعات بالینی نشان می دهد که بیمارانی با آلوپسی آره آتا شدید بعد از دیافت سلول درمانی رشد مجدد موهایشان و کیفیت زندگی شان بهبود یافت.  نتایج نشان می دهد که سیتوکین Th2 در این بیماران افزایش بیان داشت و تولید سیتوکین های Th1/Th2/Th3 نیز در خون این بیماران به تعادل رسیده است. از طرف دیگر نتایج نشان می دهد که حلقه ای از TGFβ1 در اطراف فولیکول های مو شکل گرفته است که منجر به احیای ایمنی فولیکول های مو و حفظ فولیکول موی رشد یافته از آثار مخرب اوتوایمنی می شود. مطالعات مکانیکی نیز نشان می دهد که هم کشتی سلول های بنیادی چند توان چسبنده مشتق از خون بند ناف انسانی می تواند موجب افزایش بقای آن ها شود. نتایج کلی این مطالعه حاکی از ایمن و موثر بودن این درمان برای افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 23 بهمن,1400

محمدحسین

سلام. ایا سلول درمانی در ایران هست؟

یکشنبه, 24 بهمن,1400

پزشک مشاور

محمد حسین@:
با سلام
خیر متاسفلانه فعلا سلول درمانی برای این کار انجام نمیشود.

شنبه, 30 اردیبهشت,1396

پزشک مشاور

eli@:
باسلام
بله به احتمال زیاد بیشتر می شود البته این بستگی به قدرت سیستم ایمنی تنظیمی شما برای سرکوب این سلو لهای ایمنی دارد درکشوری مانند چین با استفاده از سلول درمانی سیتم ایمنی فرد راتعدیل می کنند ولی درایران هنوز برنامه ای درمانی برای این بیماران وجود ندارد.

پنجشنبه, 28 اردیبهشت,1396

eli

منم درگیرم.یکماهه که دو لکه به صورت سکه ای ریخت وخیلی زود در اومدن.ایا احتمال زیاد شدنشون هست

یکشنبه, 14 شهریور,1395

امیر

با درود .امیر هستم .
من در سال 83 در سن 18 سالگی دچار آلوپسیا آره آتا شدم . ابتدای بیماری با ریزش موها به صورت سکه ای روی پاها و شکم ( کلا از گردن به پایین ) بود درمان با کرتون و ماینوکسیدیل و ... بود ( 6 متخصص پوست مو مراجعه کردم ) اما در سال 86 در دو هفته اول مهر ماه کل موهای سر و صورت مژه و ابرو هام ریخت .
ناراحتی و استرس شدید داشتم . با نهایت ناامیدی به دو پزشک مراجه کردم ( پزشک متخصص پوست و مو و روانشناس ) کنترل استرس و استفاده از داروی دیفن سایپرون موجب شد تا بعد از گذشت 4 ماه موهام رشد کنه ، در طول دوره درمان نا امید نشدم حتی یه شونه گران قیمت خریدم تا وقتی موهای با ارزشم رشد کردند باهاش موهام را شونه کنم چون مطمئن بودم من موفق میشم .
از آن پس با افزایش استرس موهام میریزه اما با کنترل مجدد استرس و استفاده سریع تر از محلول دیفن سایپرون ( هفته ای یک مرتبه ) موهام دوباره رشد میکنه و دایره های ریخته شده پر میشه .
امیدوارم شما هم هر چه سریعتر بهبود پیدا کنید . روش سلول های بنیادی باید از لحاظ هزینه هم بررسی بشه .
سال 90 گفته بودند باید به آمریکا مراجعه کنی و چهار میلیارد تومن خرجت میشه . خب برای من میسر نبود و پیگیری نکردم.
راستی من همیشه میگم اگه من ابرو ندارم هستند افراد بسیاری که چشم ندارند
اگه دستها و پاهای من مو نداره ، هستند افراد بسیاری که دست و پا ندارند و اگه ..........

ﺳﻪشنبه, 14 مهر,1394

زهره صالح

باسلام خانمی 24 ساله هستم که4ساله درگیر این بیماری هستم.همه نوع داره ودرمان رو امتحان کردم ولی جوابشون مقطعی بوده مثل پالس درمانی درمان با دیفن سیپرون وماینوکسیدیل زیر نظر دکترای خوبی بودم مانند دکتر ملک زادودکتر قیصری در بیمارستان لقمان بستری بودم ولی درمان نشدم مشکلم درست بعد از زایمانم شروع شد وخیلی چیزا رو ازم گرفت چند ماه پیش از همسرم جدا شدم ما عاشق هم بودیم اما بیماریم بیرحم بود وکوتاه نیومد دیگه از داره های شیمیایی خسته شدم خواستم راجع به درمانهای طب سنتی بپرسم خب مسلما عوارضش کمتره.با تشکر

شنبه, 11 مهر,1394

اکبری

سلام <br /> <br /> این روش تزریق سلول بنیادی برای درمان آلوپسی <br />1 - آیا عوارضی دارد ؟ <br />2 - در ایران کدام مرکز و با چه هزینه ای می تواند این درمان را انجام دهد ؟ <br />اگر این راه درمان برای بیماری آلوپسی مناسب است خواهشمند است نسبت به آگاهی و رواج آن اقدام نمایید بیشتر مبتلایان به آلوپسی به درمان های مصرف کورتون روی می آورند که با قطع آن مشکل هنوز باقی می ماند . akbari.1972@gmial.com

شنبه, 11 مهر,1394

مهدی

سلام <br />ایا این درمان در ایران هم انجام می شود؟

پنجشنبه, 02 مهر,1394

پزشک مشاور

صدف@: <br />باسلام <br />طرح های زیادی درزمینه مبارزه با بیماری های خودایمنی درحال اجراست ودرراس همه این طرح ها خاموش کردن سیستم ایمنی است که نسبت به سلول های خودی تحمل پیداکند ودرحال ساخت سلول هایی باعملکرد واکسن برای درمان این بیماری ها هستند،فعلادرحال انجام آزمایش ها وبررسی های همه جانبه این بیماری ها هستند.

دوشنبه, 30 شهریور,1394

صدف

سلام <br />من تقریبا 25 سال هست که این مشکل دارم و بیماری پیشرفت کامل داشته.ولی هنوز امید به درمان دارم و اگه روشی هست که ممکنه کمک کنه حتما امتحان میکنم .لطفا اگر راهی سراغ دارید از طریق ایمیل یا همین جا به من جواب بدین.خیلی ممنون

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه