تاریخ انتشار: دوشنبه 21 اردیبهشت 1394
اولین مطالعات بی خطر سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی جنینی در بیماران آسیایی

  اولین مطالعات بی خطر سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی جنینی در بیماران آسیایی

مطالعات بالینی در کره برای بیماران مبتلا به بیماری های تحلیل برنده چشمی، برای اولین بار بی خطر بودن سلول درمانی سلول های بنیادی جنینی را برای بیماران نژاد آسیایی مورد ارزیابی قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، این مطالعه روی چهار بیماری قرار گرفت که یکسال قبل به وسیله سلول های اپی تلیالی رنگدانه دار مشتق از سلول های بنیادی جنینی برای دژنراسیون ماکولا مورد تیمار قرار گرفته بودند و در این مدت هیچ گونه عوارض جانبی را نشان ندادند.

این مطالعه بیشتر یک مطالعه برای تعیین بی خطر بودن بود و هدف در این مطالعه ممانعت از پیشرفت بیماری بود و به همین دلیل محققین از مشاهده بهبود واقعی در حدت دید بیماران بسیار شگفت زده شدند. با این حال، این ها نتایج اولیه و مقدماتی است و دریافت پاسخ های درمانی مثبت از بیماران زمینه را برای کنترل بهتر فازII مطالعات بهتر می کند. محققین کره ای در دانشگاه CHA در این مطالعه با دکتر رابرت لانزا که یک پیشگام در مطالعات سلول های بنیادی و سلول درمانی محسوب می شود همکاری داشته اند. رابرت لانزا در سال 2014 نشان داد که سلول های بنیادی جنینی می توانند برای بیمارانی با بیماری های چشمی تحلیل برنده بی خطر باشند اما نمونه ها مربوط به بیماران قفقازی و یک بیمار آفریقایی- آمریکایی بود.

در هر دو مطالعه(قبلی و کنونی) مبتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به سن و دیستروفی ماکولای اشتارگارت بودند که منجر به اشکالی از نابینایی بین جوانان و بزرگسالان در جهان شده است. درمان با استفاده از سلول های شبکیه مشتق از سلول های بنیادی جنینی، گزینه ای جذاب به نظر می رسند زیرا می توانند برای رشد مجدد سلول های شبکیه ای که در هردو نوع بیماری از دست رفته اند، استفاده شوند. سلول های بنیادی جنینی یکی از پیچیده ترین و دینامیک ترین درمان های بالینی پیشنهاد شده در این زمینه است و از این جهت مهم تر به نظر می رسد که به صورتی بی خطر و معقولانه مورد استفاده قرار گرفته است. محققین کره ای به دنبال گرفتن مجوز از وزارت غذا و داروی کره برای انجام فاز II این مطالعه روی بیماران مبتلا به دیستروفی ماکولای اشتارگات هستند. آن ها امیدوارند ظرف چهار سال آینده این درمان را مورد تصویب قرار داده و تجاری سازی کنند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه